اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی خراسان شمالی:

معامله اعضای شورای شهر با شهرداری‌ها ممنوع است

معاون بازرسی خراسان شمالی گفت: براساس قانون معامله اعضای شورای شهر با شهرداری‌ها ممنوع است.

معامله اعضای شورای شهر با شهرداری‌ها ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امید سحرخیز بعد از ظهر امروز در جمع تنی چند از اعضای شورای اسلامی، اظهار داشت: این معاملات خواه مستقیم و یا غیرمستقیم برای اعضای شورای اسلامی با ممنوعیت‌های قانونی مواجه است.

وی، واگذاری هرگونه زمین رایگان به ادارات را ممنوع برشمرد و ادامه داد: در صورت واگذاری هرگونه زمین بایستی وجوه آن اخذ شود.

معاون بازرسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن اجرای امور، فلسفه وجودی سازمان بازرسی است، از این رو ما همه بایستی تمام رفتار و سکناتمان براساس قانون باشد.

سحرخیز با بیان اینکه برای آموزش به منظور جلوگیری از تخلفات تاکید خاصی داریم، تصریح کرد: باید همواره به قانون حرمت بگذاریم و بدان عمل کنیم.

وی افزود: بازرسی با هیچ دستگاهی تعارف ندارد و به دنبال هم مچ‌گیری نیست.

معاون بازرسی خراسان شمالی یادآور شد: البته ما امانتدار مردم هستیم اگر خارج از این باشد، برخوردهای قانونی را خواهیم داشت و به همین منظور بازرسی‌های ما در قالب‌های مختلف موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده از دستگاه‌ها انجام می‌شود.

به گفته سحرخیز، اکنون بازرسی‌هایی که انجام شده است عمدتاً برنامه‌ای بوده که در این چارچوب پیشنهادات برای اصلاح امور ارائه می‌شود که استنکاف از آن هم جرم محسوب می‌شود.

وی، جهل به قانون را عمده بروز تخلفات برشمرد و گفت: البته جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و بایستی هر فرد متخلف پاسخگوی عملکرد خود باشد.

* بیشترین انحرافات در بودجه پژوهشی دستگاه‌ها است

سحرخیز یکی از بیشترین محل‌های انحراف در اعتبارات را در حوزه پژوهشی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: بازرسی با دقت وارد این عرصه شده و هرگونه تخلف را شناسایی و کشف و با خاطیان برخورد خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مصوباتی که در شورای شهر تصویب می‌شود بایستی فرمانداری آن را حداکثر دو هفته‌ای بررسی و در صورت ایراد آن را به شورای شهر ارسال کند، ابراز داشت: البته در صورت اصرار شورای شهر این موضوع قانونا بایستی در شورای حل اختلاف استان رسیدگی و البته نباید این مصوبه تا زمان تعیین تکلیف در شورای حل اختلاف اجرا شود.

معاون بازرسی خراسان شمالی تأکید کرد: اگرچه برخی موضوعات در صلاحیت شورای شهر نبوده و نبایستی به آن ورود کنند.

سحرخیز، شأن شورای شهر را ریل گذاری برای مدیریت شهری برشمرد و متذکر شد: گزارشات مالی از سوی شهرداری نیز شایسته است به موقع به شورای شهر برود.

* شهرداری‌ها بازرسی‌هایی را در داخل مجموعه فعال کنند

وی همچنین بر فعال شدن بازرسی‌هایی در داخل مجموعه شهرداری برای نظارت هر چه بیشتر بر امور را مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: این یک کار مثبت برای سلامت اداری شهرداری‌ها به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات است.

معاون بازرسی خراسان شمالی بیان داشت: اگرچه بخشی از جرائم جهل به قانون است، لیکن تشکیل بازرسی در شهرداری‌ها می‌تواند به کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌ها بینجامد.

سحرخیز در پایان تشکیل این هیئت بازرسی را به نفع شهرداری و شفاف شدن امور برشمرد.

انتهای پیام/63002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول