اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل خراسان شمالی:

اساس کار بازرسی خراسان شمالی پیشگیری است‌

بازرس کل خراسان شمالی گفت: اساس کار بازرسی استان پیشگیری از تخلفات است.

اساس کار بازرسی خراسان شمالی پیشگیری است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام موسی فتوحی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار شیروان گفت: براساس اصل قانون اساسی بازرسی برای اجرای قوانین و حسن انجام امور در حوزه نظارت، بازرسی شکل گرفته است و نظارت سازمان بازرسی هم بر دستگاه‌ها فراگیر و در ابعاد مختلف بوده و صرفاً مالی نیست.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در یک سال و نیم گذشته راهبری، پیشگیری و تشکیل جلسات آموزشی با برگزاری نشست‌ها و شنیدن مسائل و مشکلات بوده است.

فتوحی با اشاره به گستردگی کار نظارت در دستگاه‌ها و برخی محدودیت‌های نظارت به خاطر کمبود نیرو گفت: اگر قرار باشد در طول سال دستگاه‌ها را بازرسی کنیم با این امکانات صرفاً می‌توانیم شهرداری‌ها را بازرسی کنیم.

بازرس کل خراسان شمالی مدیریت شهری را مقوله مهمی دانست و اظهار کرد: بی گمان عدالت اجتماعی نمودش همین شورای های اسلامی و مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه باید در مصوبات شورای شهر مردم دیده شوند افزود: مدیریت شهری برای همین به مردم داده شده تا به عنوان نمایندگان آنان مشکلات را شناسایی و رفع کنند و باید نگاه‌ها هم همین باشد.

فتوحی اضافه کرد: عدالت یعنی اینکه انجام وظیفه به نحو شایسته است و نبایستی از رسالتی که بر دوش داریم غفلت کنیم.

بازرس کل خراسان شمالی با بیان اینکه 50 ایراد از شهرداری‌ها را احصا کرده‌ایم یادآور شد: البته بایستی اعضای شورای شهر به هنگام انتخاب شهردار دقت ‌لازم را در این زمینه‌ها به خرج دهند.

وی تاکید کرد: باید از قوانین تفسیر به رای نکنیم و آن طور که قانون مشخص کرده صرفاً عمل کنیم.

به گفته فتوحی رویکرد بازرسی خراسان شمالی پیشگیری است و صرفاً به دنبال مچ گیری نیست.

وی توجه به رسالتی که منتخبان مردم بر دوش دارند را برشمرد و اضافه کرد: باید در کارها صرفا رضای خداوند در نظر گرفته شود.

بازرس کل خراسان شمالی با تبریک ایام الله دهه فجر هم اظهار کرد: عامل رهبری، مردم و ایمان به خدا از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است و همه این 35 سال نیز اگر جنگ و تحریم بوده به خاطر وجود این سه عامل بی‌اثر مانده است.

وی همچنین با تاکید بر پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی از سوی مسئولان بیان داشت: آنچه که ما را دور این میز جمع کرده است مجاهدت‌های ایثارگران انقلاب اسلامی است و اگر آبرو و سمتی داریم به برکت انقلاب اسلامی است.

عضو شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی بوده است که براساس اعتقاد و اندیشه دینی بروز و ظهور یافته است، تصریح کرد: این انقلاب ریشه در مدینه النبی دارد و از نهضت حسینی الگو گرفته است و انقلابی است که روی اندیشه‌های مردم تاثیرگذاشت و این انقلاب همراه با توحید و اخلاص است و از هرگونه زشتی و پلیدی به دور است.

فتوحی گفت: نهضت امام حسین(ع) و انقلاب ما برای شکم و لباس مردم و زراندوزی، ثروت و مقام و امسال این‌ها نبوده است بلکه هرچه بوده، تعالی و پیشرفت بوده است.

وی اضافه کرد: سال‌های بعد از انقلاب اسلامی سپری می‌شود و باید جامعه اسلام به سمت تعالی و پیشرفت رفته باشد و ما هر روز که جلوتر می‌رویم می‌بایست مشکلات و مسائل کاهش یابد.

انتهای پیام/63002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول