اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی کل خراسان شمالی:

شهرداری‌های خراسان شمالی بازرسی می‌شوند

معاون بازرسی کل خراسان شمالی گفت: تمام شهرداری‌های استان در چارچوب بازرسی‌های دوره‌ای، ظرف یک سال آینده بازرسی خواهند شد.

شهرداری‌های خراسان شمالی بازرسی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امید سحرخیز عصر امروز در نشست با شهردار و تنی چند از اعضای شورای اسلامی مرکز خراسان شمالی بازرسی از دستگاه‌ها را از مأموریت های ذاتی این  سازمان خواند و گفت: بازرسی تنها دستگاه نظارتی بوده که چه در قبل، حین و بعد از اجرای طرح‌ها بر اساس قانون می‌تواند نظارت‌های عالیه را داشته باشد.

وی اساس کار بازرسی را اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: جهل به قانون از دلایل وقوع تخلف در دستگاه‌ها بوده که در این راستا با اقدامات آموزشی و پیشگیرانه امید می‌رود تا این گونه تخلفات کاهش یابد.

معاون بازرسی کل خراسان شمالی در عین حال کار بازرسی در این راستا را صرفاً نظارت خواند و گفت: قانون به بازرسی درباره آموزش قوانین به کارکنان تکلیفی نکرده است و صرفاً این آموزش‌ها با رویکرد پیشگیرانه از سوی این سازمان انجام می‌شود.

وی بر آشنایی مدیران و کارکنان با قوانین جاریه کشور تاکید کرد و افزود: آشنایی با قانون بودجه سالانه نیز از سوی مدیران اجتناب ناپذیر است.

سحرخیز در ادامه با اشاره به اینکه خراسان شمالی بر اساس شاخص‌های در آمد از استان‌های آخر کشور به شمار می‌رود گفت: طبیعتاً سکونت نیمی از جمعیت استان در روستا در این زمینه نقش دارد که در این میان این موضوع ارتباط مستقیمی به کاهش درآمدهای شهرداری‌های استان دارد.

وی با برشمردن مشکلات مدیریت شهری در استان گفت: با این وجود می‌توان با برنامه ریزی شهرداری‌ها را به سمت در آمدهای پایدار سوق داد.

معاون بازرسی کل خراسان شمالی همچنین بر پرهیز شهرداری‌های استان از روزمره‌گی را مورد تاکید قرار داد.

وی با برشمردن وظایف شهرداری‌ها در توسعه و عمران شهری اظهار کرد: با این رویکرد مدیریت شهری ، قطعاً شهر و مردمی با نشاط خواهیم داشت.

سحرخیز خاطرنشان کرد: قطعاً این رویکرد به نفع مردم و مجموعه شهرداری‌ها خواهد بود.

به گزارش فارس در این نشست تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد و شهردار به اظهار نظر پرداختند.

استان خراسان شمالی دارای 18شهر است.

اخیراً وزارت کشور با تاسیس چهار شهرداری جدید در روستاهای سابق بزرگ استان موافقت کرده است.

انتهای پیام/63002/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول