اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

کتاب «پندهای امام صادق (ع) برای رهجویان صادق» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از چاپ کتاب «پندهای امام صادق (ع) برای رهجویان صادق» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «پندهای امام صادق (ع) برای رهجویان صادق» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب پندهای امام صادق (ع) برای رهجویان صادق اظهار کرد: این کتاب در 28 درس آماده عرضه شده است که درس نخست این کتاب در زمینه دوستان واقعی اهل‌بیت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: محاسبه نفس، نگاه مومن به دنیا و دعوت اهل‌بیت (ع) با رفتار و گفتار از بخش‌های دیگر این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به عناوین دیگر فصول این کتاب گفت: نشانه‌های مومن و ایمان حقیقی، رابطه ابزارانگاری دین و جهل دینی، ثمرات عصمت در دینداری، شرط نجات‌بخش بودن ولایت اهل‌بیت (ع) و شادی از دیدگاه اسلام از بخش‌های دیگر این کتاب است.

وی یادآور شد: دام‌های شیطان، بر حذر بودن از کاستی اخلاقی، پاداش‌های بزرگ برای شیعیان واقعی، گناه مغفول و نیکی مقبول و راه رسیدن به جوار الهی از بخش‌های دیگر این کتاب است.

روحانی عنوان کرد: در بخش شیعه از منظر امام صادق (ع) به تفاوت شیعه، نشانه‌های شیعیان، تعداد اندک شیعیان واقعی و ضرورت حفظ هویت شیعه اشاره شده است.

وی با اشاره به بخش نکته و سفارش اخلاقی گفت: عاقل بر حذر از تملق جاهل، رابطه مومن با دنیا و مادیات، رابطه مومن با مومنان دیگر، پندهایی برای خردورزان، سفارش‌های عیسی بن مریم به حواریون، اخلاق سالکان، خدا و آخرت غایت افعال مومن، نماز مقبول و آثار آن، بحثی پیرامون حیا و محبت اهل‌بیت (ع) پایه محکم اسلام در این بخش ذکر شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این کتاب درس‌های اخلاق علامه محمد تقی مصباح یزدی است که در جمع گروهی از طلاب و علاقه‌مندان به مکتب اهل‌بیت (ع) در حوزه علمیه قم طی سال‌های 76 تا 78 تدریس شده است.

وی عنوان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی محور این سلسله از مباحث خود را روایتی از امام صادق (ع) قرار داده و حضرت در آن مطالبی مفید و ارزنده را بیان کردند که صراحتاً برای کسانی که در مسیر خودسازی و سیر و سلوک و تقرب الی الله گام برمی‌دارند، می‌تواند راهگشا باشد.

روحانی با بیان اینکه این کتاب در مسیر تکامل انسانی داشتن مربی و راهنمایی آگاه، ‌صادق و دلسوز را شرطی لازم و اساسی می‌داند، گفت: پیدا کردن چنین استاد، راهبر و راهنمایی، همیشه یکی از دغدغه‌های مهم رهروان راه حقیقت و جویندگان راه طریقت است.

گفتنی است، کتاب پندهای امام صادق (ع) برای رهجویان صادق توسط علامه مصباح یزدی تالیف شده که با قیمت 12 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول