اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در جشنواره عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در جشنواره عشایر این استان خبر داد.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در جشنواره عشایر کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مجید علی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن بزرگ عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این جشنواره روز پنجشنبه 17 بهمن‌ماه با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور، نمایندگان استان در مجلس و استاندار و سایر مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این جشن را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عشایر استان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: پاسداشت انقلاب اسلامی و تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری از دیگر اهداف این جشن بزرگ است.

وی با بیان اینکه در حاشیه این جشن نمایشگاه تولیدات مختلف عشایر از جمله صنایع دستی و تولیدات عشایر دایر می‌شود، اظهار داشت: در این جشنواره همچنین  برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله اسب‌سواری، اجرای موسیقی محلی و سرودهای بومی، شاهنامه‌خوانی و چوب بازی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نحوه ساماندهی به زندگی عشایر کوچ‌رو و متقاضیان اسکان دائم امور عشایر این استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی عشایر کوچ‌رو تحت عنوان ارائه خدمات پشتیبانی به کوچ‌کنندگان انجام می‌شود.

وی به جمعیت 70 هزار نفری عشایر کوچ‌رو در این استان اشاره کرد و گفت: 12 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد را عشایر کوچ‌رو تشکیل داده است که در نقاط مختلف سردسیری و گرمسیری استان مستقر هستند.

علی‌پور از خدمات ارائه شده به عشایر کوچ‌رو خبر داد و گفت: خدماتی از قبیل بازگشایی، مرمت و احداث جاده‌های عشایری، بهسازی چشمه‌ها، احداث منابع ذخیره آب، نگهداری از تأسیسات عشایر، جایگاه مخازن نفت و آب‌رسانی سیار به عشایر ارائه می‌شود.

انتهای پیام/82008/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول