اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از تعویق اولین جلسه مذاکرات صلح اعلام شد

اولین نشست طالبان و دولت پاکستان امروز برگزار می‌شود

هماهنگ‌کننده تیم مذاکره‌کننده دولت پاکستان در روند صلح، از احتمال برگزاری اولین نشست نمایندگان طالبان و دولت در روز پنج‌شنبه(امروز) خبر داد.

اولین نشست طالبان و دولت پاکستان امروز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «عرفان صدیقی» هماهنگ‌کننده تیم چهار نفره مذاکره کننده دولت پاکستان زمان احتمالی برگزاری اولین نشست نمایندگان طالبان و دولت پاکستان را در چارچوب مذاکرات صلح اعلام کرد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، با اعلام این مطلب گفت: احتمالا این نشست امروز (پنج‌شنبه) برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که این جلسه ساعت 2 بعدازظهر امروز در دفتر حزب «جماعت اسلامی» در اسلام‌آباد برگزار شود. تدوین نقشه راه مذاکرات از جمله اهداف این جلسه عنوان شده است.

طبق این گزارش، زمان و مکان برگزاری این نشست از سوی کمیته مذاکره‌کننده طالبان به اطلاع نمایندگان دولت خواهد رسید.

مذاکرات صلح دولت پاکستان و طالبان این کشور قرار بود سه‌شنبه این هفته در اسلام‌آباد برگزار شود اما به‌دلایل مختلفی از جمله کناره‌گیری 2 عضو تیم مذاکره کننده طالبان و عدم توافق 2 طرف در تعیین محل مذاکرات، به زمان دیگری موکول شد.

در همین حال، عرفان صدیقی از «مولانا سمیع‌الحق» رهبر تیم مذاکره‌کننده طالبان خواسته تا قبل از شروع رسمی مذاکرات، وضعیت دقیق تیم طالبان، از جمله تعداد افراد حاضر در آن، را مشخص کند.

همچنین «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان پیشنهاد کرده بود که یک نفر از اعضای طالبان پاکستان در تیم مذاکره‌کننده این گروه وجود داشته باشد که این پیشنهاد واکنش سمیع‌الحق را در پی داشت.

وی گفت: ما نماینده دولت یا طالبان نیستیم بلکه به عنوان میانجی در مذاکرات ایفای نقش کرده و به‌دنبال تحقق منافع هر 2 طرف مذاکره هستیم.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول