اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

چهره‌های مذهبی پاکستان ضمن حمایت از مذاکرات صلح

دولت اسلام‌آباد و طالبان اعلام آتش‌بس کنند

شماری از شخصیت‌های برجسته مذهبی پاکستان ضمن اعلام حمایت از مذاکرات دولت این کشور و طالبان، خواهان اعلام آتش‌بس فوری بین ۲ طرف مذاکره شدند.

دولت اسلام‌آباد و طالبان اعلام آتش‌بس کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، شماری از شخصیت‌های برجسته مذهبی پاکستان ضمن حمایت از مذاکرات دولت و طالبان، خواهان اعلام آتش‌بس فوری بین 2 طرف مذاکره شدند.

این موضوع در جلسه‌ای که امروز در مدرسه «جامعه دارالعلوم کراچی» برگزار شد مطرح شد.

در این جلسه 15 تن از شخصیت‌های برجسته مذهبی این کشور از جمله «محمد رافع عثمانی» مفتی اعظم پاکستان، «مولانا عبدالرزاق اسکندر» و مفتی «محمد تقی عثمانی» شرکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن حمایت از روند مذاکرات صلح، از دولت و طالبان خواستند برای دستیابی به یک نتیجه منطقی در مذاکرات هرچه سریع‌تر آتش‌بس اعلام کنند.

«مولانا سلیم‌الله خان» رئیس «وفاق‌المدارس العربیه پاکستان» (اتحادیه مدارس اسلامی مکتب «دیوبندی») در این جلسه گفت: اگر دولت و طالبان برای حل مشکلات از طریق گفت‌وگو باصداقت عمل کنند، این اقدام می‌تواند گامی مثبت برای برقراری صلح در این کشور اسلامی جنگ‌زده باشد.

شرکت‌کنندگان در این نشست تصریح کردند که خونریزی در کشور باید به هر قیمتی متوقف شود و دولت و طالبان باید هر چه سریع‌تر به هر نوع حمله تروریستی، خونریزی و عملیات تروریستی پایان دهند.

آنان همچنین از طرف‌های مذاکره خواستند تا مراقب تحرکات و توطئه‌های دشمنانی که درصدد تخریب روند مذاکرات هستند باشند.

این جلسه در حالی تشکیل می شود که دولت و گروه شبه‌نظامی «تحریک طالبان پاکستان» در چند روز اخیر با معرفی تیم‌های مذاکره کننده خود در تلاش برای از سرگیری روند صلح در این کشور هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول