اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

هشدار طالبان به چالش‌های پیش روی روند صلح با اسلام‌آباد

«مولانا سمیع الحق»، پدر معنوی طالبان پاکستان پس از شرکت در اولین نشست تیم مذاکره کننده طالبان اعلام کرد که انفجار روز گذشته در شهر «پیشاور» دسیسه‌ای برای به چالش کشیدن روند صلح در پاکستان است.

هشدار طالبان به چالش‌های پیش روی روند صلح با اسلام‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، مولانا سمیع الحق که به پدر معنوی طالبان نیز مشهور است پس از شرکت در اولین نشست تیم مذاکره کننده طالبان با شرکت در کنفرانس خبری در اسلام‌آباد گفت که انفجارهای شب گذشته در سینمای پیشاور ارتباطی با طالبان ندارد و دسیسه‌ای برای به چالش کشیدن روند صلح بین دولت و طالبان است.

پدر معنوی طالبان تأکید کرد: نا‌امنی کشور را فرا گرفته است بنابراین همه موظف هستیم در این شرایط مردم را از آشفتگی نجات دهیم.

وی برای پیوستن «عمران‌خان» به تیم مذاکره کننده طالبان ابراز امیدواری کرد.

سمیع الحق گفت که عمران‌خان رهبر حزب «تحریک انصاف» اولین بار موضوع مذاکره با طالبان را مطرح کرد و اعضای این حزب برای پیوستن دولت به روند صلح تظاهرات کردند بنابراین بایستی در عمل نیز برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح طالبان و دولت پاکستان تلاش کند.

وی افزود که هنوز محل دقیق و زمان انجام مذاکره با طالبان مشخص نشده است بنابراین نباید با شایعه پراکنی در این زمینه روند مذاکره را به چالش کشید.

پدر معنوی طالبان گفت که «مولانا یوسف شاه» نقش پل ارتباطی بین تیم مذاکره کننده طالبان و کمیته مذاکراتی دولت را ایفا می‌کند.

سمیع الحق در پایان بیان کرد که نمی‌خواهیم برای دولت پاکستان دردسر ایجاد کنیم و هدف ما فقط ایجاد صلح در پاکستان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول