اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

آب شرب شهرهای غرب مازندران وصل شد

وزیر نیرو گفت: با تلاش اکیپ‌های امدادی، آب شرب شهرهای غرب مازندران وصل شده و در حال حاضر عمده‌ترین چالش قطعی آب مربوط به روستاهای شهرستان تنکابن است.

آب شرب شهرهای غرب مازندران وصل شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفای مازندران، حمید چیت‌چیان که در راستای نظارت و پیگیری مشکلات آب و برق غرب مازندران در این مناطق حضور یافت، در جلسه‌ای که با حضور جانباز مدیرعامل شرکت آبفای کشور و دیگر مسئولان برگزار شد، بر ضرورت خدمات‌رسانی هر چه سریع‌تر به نقاط روستایی تاکید کرد.

وی افزود: به علت عدم وقوع چنین حوادثی در مازندران نحوه مدیریت بحران نیز کمی سخت‌تر شده است.

وی از اعزام 71 تیم امدادی از سراسر کشور به مناطق بحران‌زده غرب مازندران خبر داد و یادآور شد: این گروه‌ها در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم به‌وِیژه در مناطق روستایی مازندران هستند.

وزیر نیرو از مدیران خواست تا تجارب بحران، مستندسازی شود و با ایجاد ساختارهای مناسب تمهیدات لازم برای راه‌های مواصلاتی اندیشیده شود.

چیت‌چیان گفت: کنترل کیفیت آب شرب باید از سوی مدیران آب و فاضلاب در دستور کار قرار گیرد. 

توزیع رایگان 38 هزار بطری آب معدنی در غرب مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران نیز از وصل جریان آب در تمام شهرهای استان خبر داد و گفت: در برخی از نقاط شهری فشار آب به دلیل خالی بودن شبکه‌ها ضعیف است.

ذبیح‌الله ذاکری افزود: با منطقه‌بندی‌های صورت گرفته و تنظیم فشار شبکه تعادل فشار را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 13 دستگاه دیزل ژنراتور سیار از استان‌های معین ارسال شد، از راه‌اندازی چاه‌های آب شرب شهرهای غرب مازندران با نصب هشت دستگاه دیزل ژنراتور خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه قطع برق، منابع تامین آب را از مدار خارج کرده بود، اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل امدادرسانی به شهروندان معضل تردد بود و اگر مشکل بازگشایی معابر و ترافیک زودتر حل می‌شد خدمات‌رسانی سریع‌تر صورت می‌گرفت.

ذاکری از شهروندان مازندرانی خواست نسبت به پوشش کنتورهای آب خود با پشم شیشه اقدام کنند تا از یخ‌زدگی احتمالی جلوگیری شود.

وی با عذرخواهی و تشکر از مردم غرب مازندران که مشکلات را تحمل می‌کنند، از شهروندان خواست با عایق‌کاری لوله‌ها و کنتورها و یا قرار دادن کیسه‌های خاک اره در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان و نیز تعبیه درپوش مناسب برای کنتور و اتصالات و همچنین پر کردن حوضچه کنتور آب با کیسه‌های پوشال از یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌ها و کنتور آب جلوگیری کنند.

ذاکری از شهروندانی که در نقاط بالادست زندگی می‌کنند درخواست کرد یکی از شیرهای آب منازل خود را به میزان کمی باز بگذارند تا از یخ‌زدگی احتمالی جلوگیری شود.

وی از توزیع 38 هزار بطری آب معدنی در بین شهروندان خبر داد و گفت: به وسیله چهار تانکر سیار ارسالی از سوی استان‌های معین و سه تانکر موجود در استان آبرسانی سیار نیز صورت گرفت.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول