اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای کشور خبر داد

توزیع 15 هزار بطری آب معدنی در مناطق بحرانی غرب مازندران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از توزیع 15 هزار بطری آب معدنی در مناطق بحران‌زده غرب مازندران خبر داد.

توزیع 15 هزار بطری آب معدنی در مناطق بحرانی غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، حمیدرضا جانباز در جلسه‌ای با مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی با قدردانی از زحمات مسئولانی که از ابتدای شروع برف سنگین و مشکلات پیش‌آمده در منطقه حضور یافتند، اظهار داشت: از نخستین روز حضورم در منطقه دریافتم که یک مغز متفکر در مدیریت بحران موجود حاکم است و مشکلات را به خوبی مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: به طوری که در حال حاضر معابر به خوبی بازگشایی شد و مشکلات کم‌کم در حال برطرف شدن است.

جانباز با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب رامسر گفت: این تصفیه‌خانه را در سال 93 اجرایی می‌کنیم و هزینه آن از محل اعتبارات متمرکز پرداخت می‌شود.

وی قطعی برق را موجب قطعی آب در ایستگاه‌های پمپاژ عنوان کرد و گفت: بحث مشکلات دیزل ژنراتور را پیگیری می‌کنیم تا جریان آب شرب روستاها را برقرار سازیم و در راستای خرابی کنتورها پس از یخ‌زدگی نیز کمک می‌کنیم تا نیاز مشترکان رفع شود.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به شاخص 4/77 درصدی بهره‌مندی آب روستایی در کشور افزود: شاخص بهره‌مندی آب روستایی در مازندران 68 درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است پس تلاش می‌کنیم تا این شاخص را ارتقا دهیم.

وی شاخص بهره‌مندی فاضلاب روستایی در کل کشور را پنج درصد عنوان کرد و گفت: در بحث فاضلاب روستایی کار زیادی صورت نگرفت و در حال حاضر 111 مجتمع فاضلاب روستایی در کشور در دست اجرا است که 58 روستا از اعتبار بانک توسعه اسلامی برخوردار می‌شوند.

وی گفت: پس از بارش بی‌سابقه برف، قطعی برق و در پی آن قطعی آب تاکنون بیش از 15 هزار بطری آب میان مردم غرب مازندران توزیع شد و 32 هزار بطری آب دیگر نیز از استان‌های معین در حال ارسال است.

مدیرعامل آبفای کشور با تاکید بر حل مشکل فاضلاب روستاهای اطراف سد میجران با ایجاد پکیج‌های کوچک و متمرکز فاضلاب، از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران خواست تا بحث مطالعاتی روستاهای اطراف این سد هر چه زودتر اجرایی شود.

محمدعلی قمی فرماندار نوشهر هم در این نشست به بیان مشکلات موجود پرداخت و مهم‌ترین چالش در برف سنگین اخیر را قطعی آب شرب و تصفیه فاضلاب خوانده و خواستار همکاری همه جانبه مسئولان تا رفع مشکلات موجود شد.

شمس‌الدین شریعت‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد با اشاره به اهمیت سد میجران در تامین آب شرب و کشاورزی غرب مازندران اظهار داشت: مردم پنج روستا در اطراف این سد زندگی می‌کنند که فاضلاب این روستاها منجر به آلودگی آب سد می‌شود پس انتظار داریم تا مدیریت خوبی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول