اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تنکابن اعلام کرد

دانه‌پاشی برای جلوگیری از تلفات پرندگان در غرب مازندران

رئیس اداره محیط زیست تنکابن از دانه‌پاشی برای جلوگیری از تلفات پرندگان در منطقه برف‌گیر غرب مازندران خبر داد.

دانه‌پاشی برای جلوگیری از تلفات پرندگان در غرب مازندران

هادی منصورکیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن با توجه به بارش شدید برف و بروز سرما در غرب استان مازندران اظهار داشت: شدت بارش برف و بروز سرما بیشتر پناهگاه‌ها، محیط‌ زندگی حیوانات و ویژه پرندگان را تخریب کرد و شاخه‌ها و حتی خود درخت‌ها نیز زیر بار برف سنگین شکستند.

رئیس محیط زیست تنکابن با اشاره به بارش برف شدید در نقاط پایین دست این شهرستان گفت: در نقاط پایین دست تنکابن جمعیت پرندگان بیشتر از سایر وحوش زندگی می‌کردند و در اثر بارش برف لانه بسیاری از پرندگان به شدت تخریب شد و حیوانات و پرندگان برای در امان ماندن از سرما به خانه‌ها و انبارهای مردم و حومه شهر پناه می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف پرندگان در این قسمت از استان ارزشمند و جزو سرمایه ملی محسوب می‌شوند، گفت: مردم در صورت مشاهده پرندگان نسبت به تامین غذای این پرندگان اقدام کنند.

منصورکیا ادامه داد: برای حفظ گونه‌های حیوانی و پرندگان در نقاط مختلفی از منطقه 2 هزار و 3 هزار مقداری دانه و غذا ریخته شد.

این مسئول در پایان بیان داشت: دانه‌پاشی و ریختن غذا در بخش‌های دیگر از نقاط برف‌گیر منطقه نیز در دستور کار است تا از شدت تلفات حیوانی نیز در این مناطق جلوگیری شود.

انتهای پیام/86020/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول