اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز مازندران‌:

مشکل قطع گاز 5 شهرستان مازندران‌ برطرف شد‌

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از مردم خواست با صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی شرایط را برای استفاده مطلوب را برای همه فراهم کنند، گفت: با تلاش‌های انجام شده مشکل قطع گاز در پنج شهرستان مازندران برطرف شده است.

مشکل قطع گاز 5 شهرستان مازندران‌ برطرف شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محسن عرب‌مقصودی با اشاره به استقرار توده هوای سرد در سطح کشور و مازندران و برودت شدید هوا در استان از اوایل هفته جاری گفت: این مسئله موجب شده مصرف گرمایشی گاز در بخش خانگی، ادارات در سطح کشور و استان افزایش یافته و ‌افت شدید فشار گاز را در طول خطوط انتقال گاز مازندران شاهد بودیم.

وی افزود: شرکت گاز مازندران برای حفظ پایداری فشار در خطوط انتقال و شبکه‌های گاز ناگزیر شد تمامی مصارف غیرخانگی مانند کارخانجات، صنایع، ادارات، مدارس، مراکز نظامی و انتظامی، دانشگاه‌ها، مراکز تولیدی در مدیریت جهاد کشاورزی مانند دامداری‌ها، مرغداری‌ها، پرورش گل و گیاه همچنین مراکز تجاری را با اعمال محدودیت، از سوخت گاز خارج کنند تا از سوخت جایگزین که از قبل برای خود پیش‌بینی کرده بودند، استفاده کنند.

عرب‌مقصودی ادامه داد: با اعمال این تدبیر از اوایل هفته جاری، ذخیره موجود در خطوط انتقال با حداقل فشار ممکن حفظ و باعث شد فشار گاز بخش زیادی از مشترکان خانگی حفظ شود.

وی یادآور شد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته شاهد قطع گاز منازل مسکونی در برخی محلات شهرهایی مانند آمل، بابل، قائمشهر، بابلسر و فریدونکنار بودیم که بخشی از این قطعی‌ها با تلاش شبانه‌روزی تیم بحران گاز مازندران در سطح استان برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: توصیه ما به بخش خانگی این است که با دیگر هم‌استانی‌های خود همدلی و همیاری داشته باشند و با خاموش کردن بخاری‌های اضافی و جایگزین وسایل گرمایشی برقی و استفاده از فقط یک بخاری گازی در منازل خود، امکان روشن شدن یک بخاری در منازل دیگر هم‌استانی‌ها را فراهم کنند تا در این شب‌های سرد زمستان شاهد قطع گاز در هیچ منزلی نباشیم.

عرب‌مقصودی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مراکز انتظامی، دانشگاه‌ها و همه واحدهای تولیدی و تجاری خواست که حتماً با تامین سوخت جایگزین و خارج کردن سوخت گاز، امکان در مدار قرار دادن منازل مسکونی را برای شرکت گاز مازندران فراهم کنند.

وی گفت: این شرایط تا پایان هفته جاری که برودت دما وجود دارد ادامه دارد و تنها با صرفه‌جویی و خاموش کردن بخاری‌های اضافی توسط مشترکان، فرصت برای استفاده دیگر مشترکان سراسر استان از نعمت گاز طبیعی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2296/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول