اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نگرانی مردم کاشمر از تکرار ماجرای قطع گاز سال 86

برودت دما و افت فشار گاز در روزهای اخیر موجب نگرانی مردم کاشمر از تکرار ماجرای قطع گاز سال 86 که بیش از یک ماه به طول انجامید شده است.

نگرانی مردم کاشمر از تکرار ماجرای قطع گاز سال 86

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، 6 سال قبل و در روزهای زمستان کاهش شدید دما و رسیدن دماسنج به 20 درجه زیر صفر و قطعی گاز موجب شد تا مردم کاشمر روزهای سختی را تجربه کنند؛ چرا که آنها به دلیل بهره‌مند شدن از نعمت گاز از هفت سال قبل، بخاری‌های گازسوز را جایگزین وسایل گرمایشی نفتی و برقی خود کردند و زمانی که با قطع گاز مواجه شدند مجبور به خرید وسایل گرمایشی برقی آن هم با قیمتی بیش از مبلغ واقعی شدند.

این روزها که پس از بارش برف در آغازین روزهای هفته جاری باعث کاهش چشمگیر دما شد این موضوع در اذهان عموم مردم تداعی شد که ماجرای زمستان سال 86 در حال وقوع است.

در همین راستا و برای جلوگیری از تکرار ماجرای تلخ آن سالها مردم دست به کار شدند و با به‌کارگیری از روش‌های مختلف نظیر استفاده از درزگیر پنجره‌ها و نصب پلاستیک‌ها مانع از هدر رفت گرما و استفاده بیش از حد گاز شدند.

اگر چه مردم کاشمر تاکنون با رعایت الگوی مصرف تا امروز در منازل خود با قطعی گاز مواجه نشده‌اند، اما از روز گذشته گاز تمامی ادارات، نانوایی‌ها، پاساژها و مغازه‌های تجاری سطح شهر، مطب‌های خصوصی پزشکان برای جلوگیری از افت فشار قطع شده است.

با توجه به این که خبرگزاری فارس در سال 86 گزارش‌ها و اخبار متعددی از قطع گاز در این شهرستان پوشش داد و مدیرعامل گاز استان بعد از یک سال در جلسه شورای اداری کاشمر پرده از علت قطع گاز مردم کاشمر برداشت و اعلام کرد خط انتقالی که تأمین کننده گاز مردم شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن است ظرفیت انتقال 10 اینچ گاز دارد و در زمان اوج مصرف تأمین‌کننده نیاز مصرف‌کنندگان در این شهرستان‌ها نیست؛ چرا که این خط تنها برای مصرف کارخانه قند تربت حیدریه احداث شده است و خطی که به کاشمر اجرا شده به اصرار مسئولان وقت بوده است.

علیرضا معراجی در این جلسه با بیان اینکه بودجه تعویض خط انتقال گاز چخماق تأمین اما برخی از مشکلات سبب به تأخیر افتادن 9 ماهه احداث این خط شد خاطرنشان کرد: اکنون این خط که قرار بود در زمستان سال 86 به بهره‌برداری برسد در حال تزریق گاز است و در آذرماه سال 87 افتتاح می‌شود. به طوری که با بهره‌برداری از این خط مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن تا 25 سال آینده مشکلی در مورد تأمین گاز نخواهند داشت.

حال جای سئوال این‌جاست که یا آقای مدیرعامل شرکت ملی گاز در آن سال‌ها تنها می‌خواستند از زیر فشار گلایه‌های مردم شانه خالی کنند و چنین وعده را مطرح کردند که بعد از پنج سال، همان ماجرا در حال تکرار شدن است، یا این که اصلا فراموش کرده‌اند خط انتقال را افتتاح و وارد مدار کنند.

جناب معراجی لطفا نگاهی به فرمایشات و بهتر بگویم ناگفته‌های خود از قطعی گاز کاشمر در زمستان سال 86 با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان در آبان ماه سال 87 بیاندازید و پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم ترشیز کهن داشته باشید.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول