اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری

3 پرونده قتل در قزوین به مصالحه منجر شد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 3 پرونده قتل با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان به مصالحه و سازش منجر شد.

3 پرونده قتل در قزوین به مصالحه منجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیژن شیبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ایجاد صلح و سازش یکی از مهم‌ترین وظایف شوراهای حل اختلاف و خدمت بزرگی در راستای گسترش فرهنگ صلح در بین مردم جامعه است.

وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف در استان قزوین تاکنون شاهد موفقیت‌های چشمگیر شعب مختلف بودیم به گونه‌ای که در خصوص پرونده‌های قتل تاکنون 14 پرونده قتل به سازش منجر شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین عنوان کرد: امروز سومین پرونده قتل مورد پیگیری در سال‌جاری منجر به سازش شده است که مربوط به درگیری منجر به قتل در شهر خرمدشت است.

شیبانی ادامه داد: کسانی که امروز از آنان به عنوان قاتل و مقتول یاد می‌شود، پسرعموهایی هستند که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته و به ادعای خانواده آنان بیشتر اوقات با یکدیگر بودند.

وی عنوان کرد: قاتل «و.غ» مجرد، در زمان قتل 16 سال و مقتول «الف.غ» در زمان وقوع قتل 20 سال داشت و محل قتل نیز باغ اشتراکی پدران قاتل و مقتول بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین تصریح کرد: این قتل در سال 85 حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی و بدون قصد قبلی در اثر درگیری 2 نفر رخ داده که قاتل با اسلحه شکاری که در باغ بود به طرف مقتول شلیک کرده و منجر به قتل وی شده است.

شیبانی تصریح کرد: این پرونده قتل در سال 91 برای تلاش جهت وصول سازش به شعبه ویژه مصالحه قتل شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که پس از پیگیری‌های حضوری و تلفنی اعضای شعبه ویژه مصالحه قتل در دی‌ماه سال‌جاری به سازش منجر شد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف برای برقراری سازش و اشاعه فرهنگ صلح در بین مردم جامعه به نتیجه منجر می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی شورای حل اختلاف در استان و شعبه ویژه مصالحه قتل اقدامات خوبی در راستای مصالحه در پرونده‌های قتل انجام شده که نتیجه تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف استان و خیران است.

انتهای پیام/77010/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول