اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خوزستان:

فعالیت 3 هزار و 500 نفر در شوراهای حل اختلاف خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از فعالیت 3 هزار و 500 نفر در شوراهای حل اختلاف این استان خبر داد.

فعالیت 3 هزار و 500 نفر در شوراهای حل اختلاف خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدباقر الفت در یازدهمین گردهمایی اعضای شوراهای حل اختلاف استان خوزستان که ظهر امروز در تالار فردوسی برگزار شد اظهار کرد: 3 هزار و 500 نفر در شوراهای حل اختلاف خوزستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا اعضای شوراهای حل اختلاف خوزستان آموزش‌های لازم را در رابطه با کار خود را فرا گیرند.

رئیس کل دادگستری خوزستان، در ادامه فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را به همگان تبریک گفت و افزود: با استقرار نظام اسلامی در نخستین گام و کمترین فرصت قانون اساسی تصویب شد.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی تدوین یک قانون اساسی بر اساس دین مبین اسلام است که در سال‌های نخست پیروزی به تصویب رسید.

این مسئول به برخی از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حکومت‌های طاغوتی هیچ حقی برای مشارکت مردم در حاکمیت در نظر نمی‌گیرند در صورتی که در نظام اسلامی این طور نیست.

وی تصریح کرد: امروزه مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها بعد از ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف نقش دادن مردم در حاکمیت است.

به گفته الفت، حکومتی که پایگاه قوی در بین مردم دارد هم می‌تواند حیاتش را با اقتدار ادامه دهد و هم می‌تواند جایگاهش را در عرصه بین الملل تثبیت کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: این شورا نهادی است که کمک می‌کند نظم در روابط خصوصی افراد جامعه ارتقا پیدا کند.

این مقام مسئول یادآور شد: وجود شوراهای حل اختلاف تا حدود زیادی از معضلات دستگاه قضایی را حل کرده است.

وی با اشاره به برخی نارسایی‌ها در شوراهای حل اختلاف گفت: در این شورا‌ها مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد که مدیریت آن‌ها به طور جدی دنبال رفع آن است.

الفت بیان کرد: یکی از مشکلات اعضای شوراهای حل اختلاف بیمه بود که خوشبختانه تا حدود زیادی حل شده است و این افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

انتهای پیام/72010/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول