اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد

اسکان 50 مسافر محصور در کولاک برف توسط هلال احمر گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: 50 مسافر در محور آزادشهر، خوش‎ییلاق که بر اثر کولاک برف دچار مشکل شده بودند، توسط این جمعیت اسکان داده شدند.

اسکان 50 مسافر محصور در کولاک برف توسط هلال احمر گلستان

مجتبی اکبری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اثر شدت بارش برف و کولاک در این مسیر، 210 نفر دچار مشکل تردد خودرو و سرمازدگی شده بودند که توسط تیم‎های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر، امدادرسانی به آنان انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: 12 تیم عملیاتی، وظیفه یاری‎سانی به مردم این محورها را بر عهده داشتند و خوشبختانه با مدیریت خوب شرایط، فعلا مشکل خاصی وجود ندارد.

اکبری با اشاره به باز شدن تمامی محورهای عبوری در استان به غیر از محور توسکستان تصریح کرد: به حادثه‎دیدگانی که اسکان داده شده‎اند، اقلام خوراکی و گرمایشی داده شد تا پس از مهیا بودن شرایط، دوباره به مسیر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود هشدارهایی که طی روزهای پیش از سوی هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استان از طریق رسانه به مردم اعلام شد، برخی از بی‎احتیاطی‎ها موجب شد تا حادثه در روز جاری حتی به مصدومیت تنی از هموطنان منجر شود.

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: انتظار می‎رود با توجه به هشدارهایی که داده شده حتما مردم در این مسیرها برای خودروهایشان از زنجیر چرخ استفاده کرده و با احتساب شرایط اضطراری به همراه خود وسایل گرمایشی و خوراکی داشته باشند.

اکبری با اشاره به حوادث دیگر استان طی روز جاری اذعان داشت: در دهنه محمدآباد و محور زیارت بی‎احتیاطی مردم و ورودشان به این منطقه خطرناک، موجب مصدومیت تنی چند از شهروندان گلستانی شد.

وی ادامه داد: سقوط چهار نفر کوهنورد از ارتفاعات در کیلومتر سه جنگل ناهارخوران به سمت روستای زیارت، از جمله این حوادث بوده که سه نفر از این افراد توسط نیروهای جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

نجات 16 نفر کوهنورد در افراتخته علی آبادکتول و 4 نفر در ارتفاعات زیارت گرگان

اکبری متذکر شد: 16 نفر نیز از یک گروه کوهنوردی، در منطقه «افرا تخته» علی‌آبادکتول مرکزی در کولاک برف گیر افتاده بودند، که عملیات امداد و نجات توسط نیروهای هلال احمر انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در روز جاری چند واژگونی خودرو نیز در محور خوش ییلاق در شرق استان و محور ناهارخوران به زیارت اتفاق افتاد.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، در این حادثه می‎توان به واژگونی و قیچی کردن یک تریلی، و چند خودرو در مسیرهای یاد شده اشاره کرد.

اکبری تصریح کرد: در عملیات‎های امداد و نجات امروز 30 پایگاه ثابت و 40 گروه تخصصی پنج نفره وظیفه کمک و امدادرسانی به هموطنان را بر عهده داشتند.

پیش از این قاسم سمیعی، مدیرکل سابق مدیریت بحران استان گلستان از بارش شدید برف و باران از روز جمعه تا شنبه 12 بهمن ماه خبر داده بود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‌ها است.

انتهای پیام/83002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول