اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد

همکاری 2 هزار داوطلب مردمی با هلال‌احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: تعداد 2 هزار و 20 نفر نیروی داوطلب مردمی به شکل تیم‎های عملیاتی سازمان‌یافته در این جمعیت فعالیت می‎کنند.

همکاری 2 هزار داوطلب مردمی با هلال‌احمر گلستان

مجتبی اکبری عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این تعداد داوطلب در قالب 10 گروه عملیاتی به ایفای نقش خود در عملیا‎ت‎های امداد و نجات استان می‎پردازند.

وی اذعان کرد: این نیروهای مردمی داوطلب در ارائه خدمات امداد و نجات پس از گذراندن دوره‎های آموزشی امداد و کمک‎های اولیه و دوره‎های تخصصی امداد و نجات در قالب تیم‎های عملیاتی سازماندهی می‎شوند.

تشکیل 10 گروه عملیاتی مردمی در گلستان

اکبری با اشاره به عناوین تیم‎های عملیاتی سازمان‌یافته در گلستان افزود: از جمله این گروه‎ها می‎توان به گروه جست‎و‎جو و نجات در آوار، سوانح ترافیکی، کوهستان و سیلاب اشاره کرد. 

وی خاطر نشان کرد: فوریت‎های درمانی، اسکان اضطراری، و پشتیبانی عملیاتی امداد و نجات از دیگر گروه‎های داوطلب مردمی سازمان یافته جمعیت هلال احمر استان به شمار می‎آیند.

رئیس کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این تیم‌های عملیاتی در حوزه‎های حمایت روانی، پشتیبانی اداری و توزیع اقلام امدادی نیز فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای کارگروه تخصصی امداد و نجات در استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون، 19 مانور امداد و نجات و دیگر رشته‎های تخصصی مرتبط استان انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان ادامه داد: از مهم‎ترین این مانورها می‎توان به مانور خروج قطار از ریل در شهر بندرترکمن اشاره کرد که بازتاب مناسبی نیز در کشور داشته است.

عضویت 1000 نفر در هیئت مذهبی جمعیت هلال‌احمر گلستان  

اکبری یادآور شد: انتظار می‎رود تا پایان سال جاری و تداوم برنامه‎های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران، بتوان گام‎های موثر و ارزشمندی در این عرصه برداشت.

وی با اشاره به عضویت یک هزار نفر در هیئت مذهبی علی اکبر (ع) این جمعیت گفت: این هیئت مذهبی در سطح تمامی شهرستان‎های استان مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/83002/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول