اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

67/بهار92

بیابانی: انقلاب اسلامی به تمام مسلمانان و مستضعفان دنیا تعلق دارد

امام جمعه سریش‌آباد گفت: انقلاب اسلامی منحصر به ایرانیان نیست؛ بلکه به تمام مسلمانان و مستضعفین جهان تعلق دارد.

بیابانی: انقلاب اسلامی به تمام مسلمانان و مستضعفان دنیا تعلق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام محرمعلی بیابانی در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین بهار آزادی که سه‌شنبه‌شب در مسجد صاحب الزمان (عج) سریش‌آباد برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: امروز با پشت سر گذاشتن توطئه‌های دشمنان، جمهوری اسلامی ایران سرافراز ایستاده است و گواه آن، پذیرش، درک و فهم صحیح جهانیان از اصول بنیادین جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هنگامی که انقلاب اسلامی در قالب جمهوری اسلامی گام در حیطه‌های بین‌المللی گذاشت سخت‌ترین ضربه را بر دشمنان خود وارد ساخت.

امام جمعه سریش‌آباد اتحاد را یکی از ارزش‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیری دانست که اسلام قدرت اعمال آن را دارد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی باورها و تصورات قدرت‌های بزرگ از اسلام و انقلاب‌های معاصر را خنثی و رد کرد.

بیابانی افزود: پیروزی پرشکوه مستضعفین ایران بر سلسله ستمگر پهلوی، جهانیان را متقاعد کرد که بهره‌گیری از ایمان و قدرت اراده توده مردم بهترین راه چاره برای مقابله با اختناق و ظلم است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در عمل به این باور و اتخاذ سیاست «نه شرقی، نه غربی» با اتکا و ایمان به باور مذکور جهان استکباری را مبهوت ساخته است، اظهار داشت: ایران اسلامی با تفکر «پیروزی خون بر شمشیر» این واقعیت را که اسلام دین از خود گذشتگی و پرهیزکاری و خدا ترسی است به اثبات رساند.

امام جمعه سریش‌آباد با اشاره به نقش بسیار حساس امام خمینی(ره) در به بار نشستن نهال انقلاب گفت: از صفات و خصوصیات بسیار مهم امام راحل، ایمان محکم و خدشه‌ناپذیر ایشان به اسلام و اطمینان بدون تردید و محض ایشان به پروردگار بود.

بیابانی به وقوع انقلاب‌های اخیر در کشورهای اسلامی اشاره و اظهار داشت: واکنش و حمایت مسلمانان جهان از انقلاب اسلامی ایران نمایانگر شکست سیاست‌های قدرت‌های بزرگ در مخدوش کردن تصویر انقلاب است.

وی از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان دادگر عصر حاضر نام برد و تصریح کرد: امام راحل بنیانگذار یکی از محرک‌ترین حکومت‌های عصر حاضر است که میراث جاودانی ایشان همیشه زنده خواهد ماند و ایرانیان تا نسل‌های آینده به ندای آزادی‌خواهانه مردم پاسخ گفته و پرچم انقلاب را بر فراز جمهوری اسلامی ایران پراهتراز نگه خواهند داشت و ندای آزادی‌خواهی و دادگری ایشان برای نوع بشر در جهان را با پرچمداری حکومت حق بر باطل منعکس خواهند کرد.

وی، عزتمندی را مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت برشمرد و افزود: در دوران ستمشاهی یک ایرانی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداشت و در مقابل یک بیگانه آمریکایی هیچ حقی نمی‌توانست داشته باشد.

امام جمعه سریش‌آباد این دوران را دورانی سرشار از خفت و خواری برای ایرانیان برشمرد و گفت: امام راحل با ایستادن در مقابل دست‌نشانده آمریکایی‌ها عزت جاودانه‌ای برای ملت ایران به ارمغان آوردند و به جهانیان ثابت نمودند که حق بر باطل پیروز است و مستکبران در ایران اسلامی جایی ندارند.

وی شکوفایی استعدادها را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تا پیش از انقلاب اسلامی زمینه رشد و شکوفایی استعدادها وجود نداشت و مردم به این باور رسیده بودند که توانایی انجام کارهای بزرگ از عهده آنان خارج است اما انقلاب اسلامی باورهای تلقین شده بر مردم را از بین برد و خودباوری و خودساختگی را در جامعه افزایش بخشید.

بیابانی در پایان سخنان خود به اقدامات اخیر کشورهای غربی و بخصوص آمریکا در زمینه وارد نمودن لطمه به انقلاب اسلامی اشاره داشت و تصریح کرد: تا زمانی که بر ریسمان ولایت فقیه چنگ زده باشیم و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری را وظیفه خود بدانیم دشمنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست یابند و انقلاب اسلامی ایران همیشه پیروز خواهد بود.

انتهای پیام/79009/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول