اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی آیینی انجام شد

رونمایی از کتاب‌های خاطرات مردم از دوران انقلاب در خراسان شمالی‌

مجموعه خاطرات انقلاب اسلامی به روایت مردم خراسان شمالی طی آیینی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب‌های خاطرات مردم از دوران انقلاب در خراسان شمالی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی‌، امام جمعه بجنورد در این مراسم که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: دوران انقلاب سرشار از خاطرات با شکوهی است که به نگارش در آوردن آن، حوادث و وقایع آن دوران را در تاریخ ماندگار می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: این خاطرات سند حضور مردم در صحنه‌های دفاع از دین، ولایت و رهبری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین از عوامل نگارش و تولید این مجموعه و از حوزه هنری به خاطر حمایت از نویسندگان انقلابی و چاپ این آثار قدردانی کرد.

میثم مرادی بیناباج رئیس حوزه‌ هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان این که این مجموعه هفت جلدی حاصل یک سال و نیم تلاش و پژوهش همکارانم در حوزه هنری خراسان شمالی و همچنین نویسنده است، افزود: طی مدت تهیه این آثار پا را از تک نگاری‌های مرسوم فراتر نهادیم و سراغ مردمی رفتیم که به فرموده حضرت امام خمینی‌(ره) از مردم صدر اسلام برترند، همان کاخ‌نشین‌هایی که ولی نعمتانند و در پیروزی انقلاب نقش اصلی را بر عهده داشتند و هنوز نیز پای انقلابشان ایستاده‌اند.

در این مراسم محقق و نویسنده مجموعه خاطرات انقلاب اسلامی به روایت مردم خراسان شمالی نیز گفت: با اینکه به خوبی دریافته‌ایم، انقلاب اسلامی ایران پازلی است تکمیل شده به دست تک تک مردمانش، لیکن این را نتوانسته‌ایم به خوبی روایت کنیم و هنوز نقش بسیاری از شهرها و استان‌ها در این پازل مشخص نیست.

مهدی الهی فرد با اشاره به این فرمایش امام خمینی‌(ره) که تاریخ انقلاب باید از زبان توده‌های مردم رنجدیده ثبت شود، گفت: بی گمان شایسته‌ترین کار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی مردم نامه‌نویسی است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها مربوط به هفت شهرستان بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان است که در مجموع 500 خاطره از 90 نفر از مردم مبارز کوچه و بازار در زمان انقلاب اسلامی در آن ثبت شده است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم جمعی از انقلابیون استان به بیان خاطرات خود از آن ایام پرداختند که با استقبال حاضرین در مراسم مواجه شد.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول