اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کردستان:

نگاه حوزه هنری کردستان به سینما اقتصادی نیست

رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه نگاه حوزه هنری به سینما بهمن اقتصادی نیست، گفت: وارد کردن سینما به سبد فرهنگی مردم مهم‌ترین اولویت این نهاد انقلابی است.

نگاه حوزه هنری کردستان به سینما اقتصادی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی شامگاه امروز در نشست خبری ویژه اکران فیلم‌های سی و دومین جشنواره بین‌المللی فجر در سنندج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نگاه حوزه هنری به عنوان متولی سینما بهمن به این پردیس سینمایی اقتصادی نیست و تلاش در راستای آوردن آن در سبد فرهنگی خانواده‌های کردستانی با جدیت دنبال می‌شود.

وی اجرای طرح سراسری سلام مردم سنندج به سینما را از جمله اقدامات خوب حوزه هنری در راستای تشویق و ترغیب مردم برای ورود به این حوزه نام برد و گفت: مردم استان استقبال بسیار خوبی از این برنامه داشتند.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه گفت: نقش هنرمندان در پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست و هنرمندان در عرصه‌های مختلف همواره ثابت کرده‌اند که در راستای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در میدان عمل حاضر هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: هنر موثرترین، رساترین، تاثیرگذارترین و کارسازترین ابزاری که توجه و پرداختن به آن منجر به رشد و شکوفایی در تمامی عرصه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف حوزه هنری تولید آثار فاخر هنری و شناسایی، کشف و پرورش نیروهای متعهد به ارزش‌های نظام از مهم‌ترین اهداف حوزه هنری در استان است، گفت: شاخص‌سازی و توجه به نیازهای نسل جوان، جریان‌سازی و مواجه موثر با مسائل روز از دیگر اهداف این نهاد فرهنگی است.

هدایت هنر به سمت ارزش‌های اسلامی

وی هدایت هنر به سمت ارزش‌های اسلامی را مهم‌ترین هدف و نقشه راه حوزه هنری دانست و گفت: پرداختن به مسائل هنری با محتوای ارزشی و ترویج و گسترش هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی مهم‌ترین اولویت و هدف اصلی حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری کردستان از کردستان به عنوان استانی مستعد و با ظرفیت بالا در حوزه فرهنگ و هنر نام برد و افزود: مردم این استان قدر هنرمندان را به خوبی می‌دانند و همواره در مراسمات تقدیر از هنرمندان حضور فعال و مستمر دارند.

مرادی تصریح کرد: مردم سنندج طی چند روز گذشته در مراسمی که با هدف تقدیر از یکی از هنرمندان سرشناس استان به همت حوزه هنری در سینما بهمن برگزار شد، سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: استقبال مردم از برنامه‌های این‌چنینی که محوریت آن مردمی است بیش از سایر برنامه‌ها است.

رئیس حوزه هنری کردستان از پردیس سینما بهمن نیز به عنوان یک ظرفیت ارزشمند فرهنگی در استان نام برد و گفت: این سینما با ظرفیت 700 صندلی آماده استقبال از علاقمندان در جشنواره فجر امسال است.

مرادی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و 35 سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌ها بود که با رهبری امام راحل به پیروزی رسید و امروزه به عنوان الگوی آزادی‌خواهان جهان مطرح است.

وی در پایان تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب با زبان هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزار را ضروری دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با زبان هنر به اقشار جامعه به ویژه جوانان منعکس شود.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول