اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

جامعه دانشگاهی در ترسیم مسیر آینده انقلاب نقش اول را دارد

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی در ترسیم مسیر آینده انقلاب نقش اول را دارد، گفت: نخستین دستاورد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فکری و تئوری، تفکر اسلام سیاسی است.

جامعه دانشگاهی در ترسیم مسیر آینده انقلاب نقش اول را دارد

علیرضا احسان‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از گذشت سی و پنج سال از عمر بابرکت انقلاب اظهار داشت: اهم دستاوردهای انقلاب اسلامی به دو قسمت تقسیم می‌شود که نخست دستاورد فکری است.

وی بیان داشت: نخستین دستاورد اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه فکری و تئوری، تفکر اسلام سیاسی بوده و چنین دستاوردی از لحاظ فکری بسیار حائز اهمیت است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی استقلال سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران است که حقیقتاً دیگر کشورها به چنین دستاورد مهمی غبطه می‌خورند.

وی تصریح کرد: بر اساس اندیشمندان غربی، حرکت ایران در فشارها و تهدیدها رو به جلو است و این یک دستاورد مهمی است که نظام جمهوری اسلامی به مدد نیروهای انقلابی آن به دست آورده است.

احسان‌دوست افزود: برای تحقق هدف عالی تمدن‌سازی اسلامی، باید نقشه راه بنویسیم و تا زمانی که نقشه و طرح راه وجود نداشته باشد، رسیدن گام به گام به آن حوزه تمدنی وجود ندارد و برای رسیدن به این مهم استفاده از تجربیات سی و پنج سال گذشته در اداره کشور یک ضرورت است.

وی ابراز کرد: وقتی صحبت از تجربه می‌کنیم، یعنی استفاده و بررسی از نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و آسیب‌ها، نقاط منفی و مثبت؛ نخبگان کشور ما باید فارغ از هر نگرش سیاسی برای تحقق تمدن اسلامی سی و پنج سال گذشته را تحلیل و بررسی کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اذعان داشت: من معتقدم اساتید و جامعه دانشگاهی می‌توانند در طراحی نقشه راه آینده انقلاب، نقش اول را ایفا کنند، پس از انجام طراحی نقشه راه، آموزش و اراده همگانی برای تحقق تمدن اسلامی نیاز است.

وی با اشاره به سخنان وقیحانه مقامات آمریکایی - غربی در روزهای اخیر علیه ملت ایران و تهدید آنها مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: پاسخ ملت ایران در روز 22 بهمن به آمریکاییان این است که اصلاً میز شما کجاست، که گزینه نظامی روی آن باشد، این ملت و نظام ایران است که میز شما را مشخص می‌کند.

احسان دوست تاکید کرد: وضعیت آمریکا در دنیای امروز یک وضعیت بحرانی و چالش‌زایی است و مطرح کردن چنین سخنانی صرفاً به منظور اقناع افکار عمومی مردم آمریکا است.

وی در پایان اظهار کرد: هدف دوم مقامات آمریکایی از بیان چنین صحبت‌هایی، اجماع افکار و اذهان عمومی بر اساس اسلام هراسی و ایران هراسی است.

انتهای پیام/63030/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول