اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این استان خبر داد.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الا‌سلام نورالله قدرتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بر اساس این طرح قرار است بخشی از خدمات دستگاه قضایی به مراکزی شبیه دفاتر پیشخوان دولت در زمینه های چون تشکیل پرونده‌ها، ثبت دادخواست‌ها و یکسری کارهای مقدماتی به این مراکز واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار ثبت نام از متقاضیان دارای شرایط از نهم بهمن در استان آغاز شده است و تا بیست و نهم این ماه ادامه دارد گفت: افراد متقاضی و دارای شرایط در استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دادگستری کل مراجعه کنند و در سایت ثبت نام کنند.

قدرتی تاکید کرد: دادگستری کل خراسان شمالی به زودی این دفاتر را در سطح استان راه‌اندازی می‌کند تا شمار مراجعات به دادگستری کاهش یابد و از دغدغه مردم در این زمینه کاسته شود.

وی با گرامیداشت سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی و یاد امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی با تلاش و ایثار خونشان این حله ماندگار الهی را یعنی جمهوری اسلامی را برای ما به یادگار گذاشتند و ما امروز صاحب این ارث گران‌بها هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در طول ایام انقلاب اسلامی 11 شهید را تقدیم نظام اسلامی و انقلاب کرد گفت: همه ما مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی هستیم.

وی همچنین از امنیت به عنوان یک درّ گران‌بها و ذی‌قیمت یاد کرد و گفت: بی‌گمان همه جامعه، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانشجو و کارگر، کارمند و همه و همه به آن نیاز دارند و همه قدرت‌ها و حکومت‌ها نیز در این راستا سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.

قدرتی تاکید کرد: امروز این مسأله ثابت شده است که امنیت صرفاً به دست نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی برقرار نمی‌شود بلکه مشارکت اجتماعی را می‌طلبد و ما باید از توان مشارکت اجتماعی برای تحقق امنیت در جامعه استفاده کنیم.

به گفته وی باید نهادهای اجتماعی در کنار نهادهای نظامی و انتظامی قرار بگیرند تا یک امنیت پایدار محقق شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: به طور حتم این امنیت پایدار نتیجه تلاش خود مردم است و اگر مردم در برقراری امنیت دخیل نباشند، این امر را تحمیلی قلمداد می‌کنند پس باید مردم در جریان برقراری امنیت دخیل شوند.

وی با بیان اینکه مردم باید همواره خودشان را دخیل در امر تأمین امنیت بدانند افزود: عدالت دومین اصل است که همه مردم جامعه بعد از امنیت به آن نیاز دارند، بی‌گمان برقراری عدالت خواست همه بشریت است، محبوب همه دل‌ها است، همه بشریت خواستار عدالت و منتظر اجرای عدالت هستند.

قدرتی گفت: البته متأسفانه بعضی‌ها به اسم عدالت و دفاع از عدالت و حمایت از عدالت، عدالت را سر بریدند، عدالت در توصیف خیلی راحت است اما در عمل و عملیاتی کردن عدالت خیلی مشکل است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اضافه کرد: بسیاری از افراد شاید در سخن طرفدار عدالت باشند ولی در عمل نه، از این رو شرط عدالت عمل به آن است.

وی از رفاه به عنوان سومین اصلی یاد کرد که  مردم به آن نیاز دارند و به همین خاطر برخورداری از حداقل رفاه و کفاف آن برای مردم ضروری است کما اینکه فقر یکی از عوامل مهم ایجاد اضطراب و جرائم است.

قدرتی اهمیت مقولات امنیت، عدالت و رفاه را برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور قطع همه بشریت برای سعادت نیازمند این سه اصل هستند.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول