اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

بسترهای سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اشتغال و سرمایه‌گذاری را مهم‌ترین نیازهای این استان دانست و گفت: بسترهای سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌های انسانی و طبیعی در این استان فراهم است.

بسترهای سرمایه‌گذاری در کردستان فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در بیست‌و‌چهارمین جشنواره امتنان از کارگران برتر کردستان در سالن اجتماعات سرای سالمندان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و اشتغال دو نیاز مهمی است که از سوی مقام معظم‌رهبری در سفر تاریخی معظم‌له به استان مطرح شد که تلاش‌هایی برای تحقق آن در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و بسترهای خوبی با توجه به منابع انسانی توانمند و ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال‌های پایدار وجود دارد که باید زمینه بهره‌مندی بهینه از آنها فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان از مرزهای رسمی استان به عنوان ظرفیت بزرگی در راستای شکوفایی اقتصاد و توسعه سرمایه‌گذاری نام برد و بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

شاهرودی توسعه صنعت گردشگری با وجود ظرفیت‌های خدادادی در استان را ضروری خواند و گفت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر بستر برای حضور هموطنان از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی در استان فراهم شده است.

به گفته وی، آمار قابل توجه گردشگر و توریست در ایام مختلف به ویژه در 6 ماهه نخست سال از جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی و تاریخی این استان بازدید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: در کنار توجه به توسعه زیرساخت‌های صنایع بزرگ و بحث سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال خانگی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته شاهرودی، توسعه مشاغل خانگی از سوی برخی از دستگاه‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه نتایج مثبتی داشته است که باید این مهم از سوی سایر دستگاه‌ها متولی اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رفع مشکل بیکاری با ایجاد اشتغال‌های پایدار در استان از خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده که باید با جدیت خاص از سوی مدیران و مسئولان متولی این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در پایان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید در اولویت مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت: مردم نیز باید با حضور فعال خود در کنار مسئولان بستر را برای رفع مشکلات به ویژه بیکاری در استان مهیا سازند.

انتهای پیام/79002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول