اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه خبر داد

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در خرداد ماه 93 با همکاری اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و... برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

معراج محرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: وظیفه برنامه‌ریزی برای تحقق صادراتی تا سقف 10 میلیارد دلار از گمرکات استان کرمانشاه به خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه سپرده شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه از کل صادرات 10 میلیارد دلاری 4 میلیارد دلار سهم استان کرمانشاه است، خاطرنشان کرد: در این میان سهم زیربخش‌ها نیز به‌ تفکیک مشخص شده است.

وی یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق صادرات 10 میلیارد دلاری استان کرمانشاه را تشکیل یک هسته مطالعاتی با ارزیابی یک تیم کارشناسی در عراق و استقرار رایزن مستقیم استان در منطقه عرب‌نشین و اقلیم کردستان عنوان کرد.

این مسئول سهولت تردد کامیون‌های ایرانی برای ورود به عراق، شبانه روزی کردن گمرکات استان کرمانشاه، تسریع و راه‌اندازی منطقه آزاد قصرشیرین و ایجاد شهرک‌های صنعتی مرزی در این شهرستان را از دیگر اقدامات لازم به‌ منظور دستیابی به‌ صادرات هدف‌گذاری شده دانست.

محرابی فراهم کردن عملیات بانکی و ایجاد صرافی‌ها در بازارچه‌های مرزی برای تسهیل ارزی، حذف پیمان ارزی و برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های کالاهای صادراتی کشور در استان به‌شکل یک‌بار در سال را از جمله زیرساخت‌های ضروری در امر صادرات مطرح کرد.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه، تلاش برای حذف روادید، ایجاد خط اختصاصی برای عبور کامیون‌های حامل کالاهای استان، تأسیس شرکت‌های هلدینگ صادراتی و شناسایی نیازهای جدید بازار عراق از راهکارهای عملی برای ارتقای سهم صادرات استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه در سال 93 شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود، اذعان داشت: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه در خرداد ماه 93 با همکاری اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2700/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول