اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تحول در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذاری در دشت 700 هکتاری شمس‌آباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح 700 هکتاری شمس‌آباد چرام گفت: این طرح به دلیل شرایط خوب آب و هوایی می‌تواند بخش کشاورزی را در کهگیلویه و بویراحمد متحول کند.

تحول در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذاری در دشت 700 هکتاری شمس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام جعفر گوهرگانی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری چرام، اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی با مردم چرام بتوان گام‌های اساسی در تولید و شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: امروزه باید باور کنیم که کشاورزی عرصه جهاد و حماسه اقتصادی به خصوص برای مناطق روستایی و عشایری است.

وی با بیان اینکه شهرستان چرام از نظر پتانسیل در زمینه عوامل محیطی و بخش حاصلخیز بودن خاک و شرایط اقلیمی غنی است، گفت: با توجه به وسعت کم این شهرستان، تنوع محصولات سردسیری و گرمسیری و همچنین منابع آبی به خوبی وجود دارد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته بخش کشاورزی در چرام، خاطرنشان کرد: در ارتباط با زیربخش‌های کشاورزی گام‌های خوبی برداشته شده اما نقاط پرظرفیت بیشتری دیده می‌شود که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر از جانب دولت و مردم است.

گوهرگانی ادامه داد: اگر امروزه بر تولیدات محصولات کشاورزی و زراعی شهرستان چرام آنالیز بسیار کوچکی داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که در حد این ظرفیت‌ها نیست و بسیاری از محصولات غذایی این شهرستان از نقاط دیگر تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین آب اراضی شهرستان چرام اشاره کرد و یادآور شد: برای بالا بردن راندمان آبی مزارع و اراضی دیمی که در نزدیکی سد کوثر قرار دارد، یک سرمایه‌گذاری مطلوب نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، حاشیه دریاچه کوثر را مکان بسیار مستعدی جهت سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: این اراضی به دلیل نداشتن شیب زیاد که از نظر علمی کمتر از 30 درصد هستند مکان بسیار بکر و مستعدی جهت کشاورزی است که می‌توان در اولویت بخش کشاورزی قرار داد.

گوهرگانی در خاتمه با اشاره به طرح 700 هکتاری شمس‌آباد چرام، ابراز کرد: این طرح به دلیل شرایط خوب آب و هوایی می‌تواند بخش کشاورزی را در استان کهگیلویه و بویراحمد متحول کند.

انتهای پیام/82002/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول