اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اردیبهشت سال آینده

اتاق عمل و جراحی زنان و زایمان بیمارستان دیلم راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بخش‌های اتاق عمل و جراحی زنان و زایمان بیمارستان دیلم تا اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

اتاق عمل و جراحی زنان و زایمان بیمارستان دیلم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، غلامرضا حیدری پبش از ظهر امروز در جمع نخبگان دیلم و روسای شوراهای اسلامی و دهیاران در سالن پیامبراعظم (ص) دیلم اظهار داشت: از زمانی که مجوز بیمارستان دیلم در سال 85 صادر شد متاسفانه به علت پیگیری ساخت بیمارستان که باید کمیسیون ماده 215 آن از سازمان برنامه و بودجه سابق گرفته می‌شد این بیمارستان از محل اعتبارات استان، شهرستان و همچنین توسط خیرین ساخته شد.

وی بیان داشت: به علت نبود اعتبارات کافی ملی اجرای پروژه به همین صورت که ملاحظه می‌فرمایید ادامه دارد و به همین دلیل هم نتوانستیم به علت کمبود فضای فیزیکی متخصصان را جذب کنیم.

حیدری افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته یک سری اعتباراتی از طرف استان وخیرین برای توسعه فضای فیزیکی پروژه مذکور در دست انجام است، این بیمارستان دارای دو رشته تخصصی است و الان هم پیشنهاد می‌کنیم اگر این اقدامات به صورت کوتاه مدت صورت بگیرد ما قادر خواهیم بود تا اردیبهشت ماه رشته‌های تخصصی دیگری از جمله جراحی و زنان و زایمان و بیهوشی را درشهرستان دیلم راه اندازی کنیم.

وی گفت: با تماس‌هایی که با وزارتخانه داشتیم توانستیم این قول را بگیریم که تا اردیبهشت ماه این رشته‌ها را در زمینه‌های جراحی زنان و رشته‌های بیهوشی به عنوان متخصصان منطقه محروم ویژه برای شهرستان دیلم تامین کنیم ضمن اینکه اتاق عمل فعلی اینجا را هم باید راه اندازی و نیروهای انسانی آن را هم با رایزنی‌های صورت گرفته تامین کنیم.

حیدری ادامه داد: باتوجه به اینکه خوشبختانه بودجه سال 93 هم افزایش 30 درصدی دارد می‌توانیم این قول را بدهیم که بیمارستان دیلم با ظرفیت کامل فعلی راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بخش زنان زایمان توسط خیر و بخش بستری بیمارستان با اعتبارات استانی در حال ساخت است و برای سرعت بخشیدن و تکمیل این دو بخش و الحاق آن به بیمارستان برای سال آینده اعتباراتش پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم این دو بخش هرچه زودتر تکمیل شود و تا اردیبهشت ماه آینده بخش اتاق عمل و جراحی را آماده و راه اندازی کنیم.

حیدری افزود: یک دستگاه آمبولانس هم فردا برای حل مشکلات اعزام بیماران به بیمارستان دیلم تحویل خواهیم داد و نیروی انسانی بیمارستان را فقط از نیروی بومی شهرستان تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/66005/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول