اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

3 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز بیمارستان دیلم اختصاص یافت

استاندار بوشهر گفت: در سفر به شهرستان دیلم، سه میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز فاز دوم بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم(عج) دیلم اختصاص داده شد.

3 میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز بیمارستان دیلم اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، مصطفی سالاری امشب در جمع مردم دیلم، اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دیلم دغدغه‌ها، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که با تخصیص این مبلغ اتاق عمل و فضاهای فیزیکی مورد نیاز بیمارستان تکمیل شود و دو پزشک متخصص جراح عمومی و جراح زنان و زایمان نیز به‌صورت تمام وقت در این شهرستان مستقر شوند.

وی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت شهرک‌های صنعتی دیلم بیان کرد: زیرساخت‌های شهرک صنعتی دیلم آماده است و لازم است کسانی که امکان سرمایه‌گذاری در این مکان را دارند سرمایه‌گذاری کنند و از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.  

سالاری افزود: کسانی که خودشان مستقیماً امکان سرمایه‌گذاری ندارند، فرصت‌ها را شناسایی و معرفی کنند و افراد را به سرمایه‌گذاری در این پروژه ترغیب و تشویق کنند تا این فرصتی که ایجاد شده معطل و بلااستفاده نماند و بخشی از معضل اشتغال شهرستان در این حوزه حل شود. 

استاندار بوشهر به بحث مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی اشاره کرد و بیان داشت: عوارض آلایندگی در بخشی از شهرستان‌های استان مشکل خاصی ندارد ولی در نیمه شمالی استان در بخش عمده‌ای با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: قرار شد مسئولان ذیربط اطلاعاتش را استخراج کرده و رسیدگی کنند و با دستگاه‌های ملی که متولی این امر هستند این موضوع را پیگیری و مذاکره کنیم که این پرداخت‌ها صورت گیرد و حتی‌الامکان عوارض آلایندگی معطل مانده سنوات گذشته را نیز بتوانیم وصول کنیم.

وی به طرح بزرگ آبرسانی به اراضی دشت لیروای دیلم از سد چم شیر اشاره کرد و افزود: این طرح یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند دیلم را به یکی از قطب‌های کشاورزی استان تبدیل کند و کشاورزی و اقتصاد این منطقه را رونق بخشد.

استاندار بوشهر گفت: در این سفر امکان بازدید از طرح آبرسانی به زمین‌های دشت لیراوی وجود نداشت ولی حتماً برای این پروژه مهم وقت خواهم گذاشت و در یک سفر جداگانه‌ای به همراه مسئولان و مدیران کل استان از نزدیک از این پروژه بازدید خواهم کرد.     

وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی دیم خیلی بازده بالایی ندارد و اشتغال به مفهوم واقعی نمی‌تواند ایجاد کند ولی اگر آب سد چم شیر را به زمین‌های حاصلخیز دشت لیروای برسانیم حتماً بخش عمده‌ای از اشتعال در آینده در این شهرستان حل می‌شود.

سالاری افزود: کشاورزی به روش آبی و مکانیزه سازگاری با محیط زیست داشته و آلایندگی ایجاد نمی‌کند و سرزمین را سرسبزتر می‌کند و ارتقاء معیشتی مردم را فراهم خواهد کرد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث مسیر جاده‌ای دیلم به گناوه مشکلاتی وجود دارد و این مسیر مهم و پرترافیک وضعیت خوبی ندارد و در ابتدا قرار بود مسیر اهرم به دیلم از طریق بزرگراه به هم متصل شود.

سالاری اضافه کرد: بخش میانی بزرگراه اهرم به دیلم به خوبی پیش رفته و بالای 80 درصد پیشرفت دارد ولی بخش ابتدایی از اهرم به برازجان و بخش انتهایی آن از دیلم به گناوه به نوعی شروع نشده و طی پیگیری‌های انجام شده قرار بود کل اعتبارش را وزارت نفت و مسکن و شهرسازی تامین کنند.

وی یادآور شد: توافقی هم 6 سال پیش در وزارت نفت انجام دادیم ولی بخش معطل مانده این پروژه مهم نیازمند پیگیری است و اگر شروع شود چون مسیر همواری دارد در مدت زمان کوتاهی می‌تواند به بهره‌برداری برسد.     

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول