اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد

کاهش 21 درصدی آمار تصادفات فوتی در کرمانشاه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از کاهش 21 درصدی آمار تصادفات منجر به ‌فوت در 10 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و گفت: در این زمینه استان کرمانشاه جزو 6 استان برتر کشور است.

کاهش 21 درصدی آمار تصادفات فوتی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، غلامرضا امیدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: آمار تصادفات فوتی در استان کرمانشاه در 10 ماهه اول سال‌جاری طبق آمار پزشکی قانونی، 21 درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه در بحث تصادفات جرحی استان کرمانشاه با 14 درصد کاهش نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته رو به رو بوده، افزود: آمار تصادفات خسارتی شش درصد افزایش نشان می‌دهد.

امیدی خاطرنشان کرد: در سال 92 تصادفاتی که منجر به‌ خسارت کمتر از مبلغ 3 میلیون و 800 هزار تومان شوند، به ‌شرط رضایت دوطرف و داشتن بیمه، موظف به هدایت خودروهای خود به‌ سمت راست مسیر بوده و در غیر این صورت با جریمه 30 هزار تومانی مواجه می‌شوند.

به گفته وی، عمده‌ترین علت تصادفات عدم رعایت حق تقدم در معابر شهری بوده و تخلفات دیگری همچون عدم توجه به ‌جلو و تغییر مسیرهای ناگهانی در استان کرمانشاه از جمله بیشترین تخلفات منجر به ‌تصادف هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه بیشترین ساعات وقوع تصادفات را بین ساعات 16 تا 18 عنوان کرد و گفت: در مرحله دوم ساعات 12 تا 14 در سطح استان بیشترین تصادفات به‌وقوع پیوسته است.

امیدی بیشتر تصادفات را مربوط به مردان بین 25 تا 35 سال دانست و بیان داشت: خودروهای شخصی بیشترین تعداد تصادفات را به‌خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول با اشاره به برخورد شدید پلیس با خودروهایی که حرکات مارپیچ انجام می‌دهند، تأکید کرد: با خودروهای دارای شیشه دودی در صورتی که داخل خودرو قابل رؤیت نباشد، حتما برخورد خواهیم کرد.

وی از توقیف 7 هزار دستگاه از ابتدای سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در این مدت بالغ بر 4 هزار دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

به گفته امیدی، در بحث برخورد با تخلفات دو تیم به ‌شکل کنترل محسوس و نامحسوس در بزرگراه‌های امام خمینی‌ و بزرگراه هوانیروز مستقر شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: پلیس ‌راهور در بحث کلاه ‌ایمنی 59 درصد، کمربند ایمنی 21 درصد، پلاک مخدوش 20 درصد و پلاک ناخوانا 16 درصد افزایش عملکرد داشته است.

این مسئول تعداد برگه‌های جریمه صادر شده را در 10 ماهه نخست سال‌جاری 591 هزار و 683 برگه اعلام کرد و گفت: در بحث توقیف گواهینامه‌ها، 92 گواهینامه دارای نمره منفی توقیف شده‌اند.

امیدی تعداد آموزشگاه‌های رانندگی فعال در سطح استان را 43 آموزشگاه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 18 آموزشگاه در سطح شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها قرار دارند.

وی از تأسیس یک آموزشگاه رانندگی پایه یک در شهرک آزمایش کرمانشاه تا پایان سال خبر داد و یادآور شد: در بحث شماره‌گذاری خودروها در 10 ماهه یک هزار و 313 خودرو اسقاط شده و در نقل و انتقالات نیز بیش از 75 هزار دستگاه خودرو به رهگشا مراجعه کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با تأکید بر توقف خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه، ابراز داشت: تاکنون یک هزار و 550 خودرو در این زمینه متوقف شده‌اند.

این مسئول با با اشاره به ارجاع رانندگانی که نسبت به ‌مبلغ جریمه خود اعتراض دارند به کمیسیون ماده پنج مشتمل بر یک قاضی و یک نفر کارشناس راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: حکم قاضی در این مورد لازم‌الاجراست و قابل تجدیدنظرخواهی نیست.

امیدی آمار جریمه‌های وصولی را یک سوم از کل جریمه‌های صادر شده دانست و گفت: پلیس راهور در بحث برخورد با تخلفات عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته است.

این مسئول میانگین تعداد کشته‌ها را به ‌ازای هر 10 هزار خودرو در جهان 7.5 نفر برشمرد و افزود: این تعداد در کشور ایران 7.3 نفر بوده که آمار مناسبی است.

وی با بیان اینکه در سال 85 تعداد خودروها در کشور 4 میلیون دستگاه و تعداد کشته‌ها 28 هزار نفر بود، اضافه کرد: در سال 92 تعداد خودروها به 16 میلیون دستگاه و آمار کشته‌ها به 18 هزار نفر رسیده‌ است که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به قانون‌گریزی و مشکلات فرهنگی در استان کرمانشاه، یادآور شد: همکاری مردم در حل مشکلات ترافیکی راهگشا خواهد بود.

امیدی از نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در بزرگراه‌ها و تقاطع‌ها در سال‌ آینده خبر داد و تصریح کرد: در بحث توقف در پیاده‌روها، پارک‌های دوبله و کامیون ممنوع به‌ شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهگشای کرمانشاه در بحث تعویض پلاک موفق به‌ کسب رتبه اول کشور شد و استان کرمانشاه در بحث کاهش تصادفات جزو شش استان برتر کشور است.

انتهای پیام/2700/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول