اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال جاری صورت گرفته است

اجرای یک‌هزار و 371 طرح اشتغالزایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای یک‌هزار و ۳۷۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

اجرای یک‌هزار و 371 طرح اشتغالزایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

سید غلا‌م‌رضا متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به اهداف کمیته امداد اشاره و اظهار کرد: تذکره این نهاد حمایتی ریشه‌های محکمی دارد و یک نهاد اصیل بوده که اولین ریشه آن در قرآن کریم است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که این نهاد حمایتی مزین به نام امام راحل و زیر مجموعه مقام معظم رهبری است، گفت: ساختار کمیته امداد معنوی و مردمی است و همواره در مسیر حمایت از مددجویان حرکت می‌کند.

این مسئول حمایتی بر محترم شمردن نام کمیته امداد که مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است تاکید کرد و گفت: باید در مسیر خدمت به مردم گام برداریم و در راستای از بین بردن فقر فرهنگی در جامعه تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

وی به سخنی از شهید بهشتی که فرمودند «بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه» اشاره و اذعان کرد: همواره در تمامی زمینه‌ها باید در راه خدمت به مردم قدم برداریم و مشکلاتی که در حد توان و حوزه‌های کاری هر مدیری است را برطرف کند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد صداقت در گفتار، شفافیت در کار و راستگویی را از مهم‌ترین ویژگی‌های کاری عنوان کرد و گفت: شمشیری برنده‌تر و کارآمدتر از صدق و صداقت در گفتار و کردار وجود ندارد که همه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

متقی؛ حسن خلق، عفت و پاکدامنی و عدالت محوری را از دیگر ویژگی‌های مهم برای امدادگران برشمرد و اذعان کرد: به اندازه‌ای که می‌توانیم باید در مسیر عدالت حرکت کنیم و در بحث تکریم ارباب رجوع و جواب‌دهی مسئولانه به مراجعین این اصول را باید رعایت کنیم.

این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد از کمیته امداد به عنوان یک دستگاه کارآفرین نام برد و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم که با شناسایی استعدادها و توانایی‌های جامعه هدف بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که کمیته امداد با اجرای یک‌هزار و 371 طرح اشتغالزایی در 9 ماهه گذشته توانسته در حوزه اشتغال خدمات ارزنده‌ای ارائه کند گفت: در این راستا اعتباری بیش ‌از 91 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در خاتمه دیگر برنامه‌های این نهاد را پرداخت تسهیلات متفاوت به مددجویان، فعالیت‌های عمرانی، پرداخت جهیزیه، خدمات فرهنگی و سایر موارد عنوان کرد و گفت: امید است با تلاش همگانی و همکاری همه امدادگران بتوانیم در راه خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه و حمایت از آن‌ها گام‌های اساسی برداریم.

غلامرضا متقی در ادامه با ذکر این حدیث که «بهترین مردم کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد»، اظهار کرد: در ایام‌الله دهه فجر 50 ساختمان مسکونی مددجویان در شهرستان چرام مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه کمیته امداد حدود 50 مورد پرداخت وام قرض‌الحسنه به صورت ویژه دارد، عنوان داشت: 45 مورد اعطای جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد در ایام‌الله دهه فجر در نظر گرفته شده است.

وی کمک هزینه احداث مسکن شهری مددجویان را 15 مورد ذکر کرد و گفت: هزینه احداث هرکدام از این کمک هزینه‌ها 50 میلیون ریال است.

متقی، 50 فقره وام خودکفایی در شهرستان چرام را از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد چرام در ایام‌الله دهه فجر ذکر کرد و با اشاره به این مطلب که رویکرد کمیته امداد، رویکرد توانمندسازی با روش‌ها و متدهای جدید است، ابراز کرد: با توجه به اینکه اعتبارات ما از سوی بانک‌ها و مرکز مشخص شده است اما آنگونه که باید همکاری وجود ندارد و اقدامی صورت نگرفته است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: فقر یک مقوله فراگیر و گسترده‌ای است که از عهده یک سازمان بر نمی‌آید و در مضامین دینی و الهی هم وظیفه همه است که در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که نگاه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به سوی محرومیت‌زدایی باشد، یادآور شد: در شان نظام ما و استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که هنوز برچسب محرومیت را به یدک بکشد.

انتهای پیام/82011/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول