اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان خبر داد

صدور و تمدید بیش از هزار کارت قالیبافی در بوکان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان از صدور و تمدید بیش از یک‌هزار کارت قالیبافی در بوکان خبر داد.

صدور و تمدید بیش از هزار کارت قالیبافی در بوکان

عبداله بایزیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: صنعت قالیبافی یکی از صنایع مهمی است که می‌توان با رونق‌بخشی به آن در استان، گام ارزنده‌ای در راستای بهبود اقتصاد آذربایجان غربی برداشت.

وی از برگزاری 18 هزار و 320 نفر ساعت دوره آموزشی برای قالیبافان بوکانی در طول امسال اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها، ضمن توسعه و رونق صنعت قالیبافی، ایجاد زمینه‌های اشتغال و خودکفایی به افراد و به ویژه بانوان سرپرست خانوار بوده است.

بایزیدی از وجود 5 هزار و 292 نفر عضو اتحادیه فرش دستباف در این شهرستان خبر داد و گفت: در این میان 2 هزار و 352 نفر نیز عضو شرکت تعاونی روستایی هستند.

وی تعداد اعضای بیمه‌شده این شهرستان را 2 هزار و 532 نفر اعلام و تصریح کرد: قالیبافان با عضویت در اتحادیه‌های فرش دستباف و شرکت‌های تعاونی روستایی می‌توانند از مزایا و تسهیلات لازم ارائه شده به آنها بهره‌مند شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان از معرفی 2 هزار و 9 نفر از قالیبافان این شهرستان برای شرکت در آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای در طول امسال خبر داد و افزود: در این مدت 855 نفر نیز برای دریافت دفترچه درمانی تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

بایزیدی تعداد کارت‌های صادر شده برای این تعداد قالیباف بوکانی را 475 مورد در طول امسال عنوان کرد و افزود: کارت‌های قالیبافی 613 نفر نیز تاکنون تمدید شده است.

وی معرفی افراد به بانک‌های عامل جهت برخورداری از تسهیلات را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از قالیبافان اعلام کرد و گفت: تاکنون 720 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بایزیدی بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به قالیبافان برای استانداردسازی فضای کارگاهی خود تأکید کرد و گفت: توسعه صنعت فرش‌بافی نیازمند آموزش، حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات لازم به قالیبافان است که توسعه این صنعت می‌تواند سهم مهمی در رونق اقتصادی منطقه و خودکفایی خانواده‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول