اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اشتغال کمیته امداد عنوان کرد

توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد

مدیرکل اشتغال و خودکفایی امداد امام خمینی گفت: توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی در کمیته امداد است که در این زمینه ایجاد اشتغال را در دستور کار داریم.

توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منوچهر رزمجو امشب در کارگروه اشتغال استان کرمان اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان رویکرد اصلی در کمیته امداد است که در این زمینه ایجاد اشتغال را در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بزرگترین مجموعه حمایتی در ایران است که توانمندسازی را برای آنها پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل اشتغال و خودکفایی امداد امام خمینی (ره) ابراز کرد: در سال‌های 90 و 91 هم 3 هزار میلیارد تومان برای مشاغل خانگی و خوداشتغالی پیش‌بینی شد که 850 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافت.

رزمجو تصریح کرد: در سال جاری 500 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و خوداشتغالی در کشور اختصاص یافت که حدود 40 درصد آن برابر با 200 میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص داده شد.

وی افزود: طی سه سال اخیر حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی و مشاغل خانگی به کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اختصاص داده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) مدل اشتغال را تعریف کرد که تجربه خوبی برای کمیته امداد شد.

رزمجو ادامه داد: در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته و تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل و همکاری کمیته امداد در استان‌ها 90 درصد اعتبارات را جذب کردیم و بقیه اعتبار هم در سال جاری پرداخت شد.

وی افزود: بانک‌ها در سال جاری 85 درصد از اعتبار ماده 104 قانون بودجه را ابلاغ کردند که حدود 50 درصد را جذب کردیم و جذب این اعتبارات در استان‌ها متفاوت بود.

رزمجو اذعان داشت: استان کرمان دارای ظرفیت‌ها و محرومیت‌هایی است، اما استان‌های همجوار کرمان نسبت به این استان از متوسط کشوری در جذب اعتبارات بالاتر هستند.

وی بیان کرد: استان کرمان رتبه 23 جذب اعتبارات بانکی مشاغل خانگی و خوداشتغالی را دارد که رتبه جالبی نیست و باید با همکاری این رتبه را ارتقا دهیم.

مدیرکل اشتغال و خودکفایی امداد امام خمینی ابراز داشت: 20 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه به کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول