اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

49/بهار92

خودباوری مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی

در گذر تاریکی، تابش ناگهانی بارقه‌ای از نور الهی در ایران یک بار دیگر امید را در دل‌ها زنده کرد، تا جایی که انفجار نور اتفاق افتاد و چشمه چشمه، رود به رود، اقیانوس همت به راه افتاد تا در بهمن 57 غرور اهریمن تباهی و فساد در هم شکست.

خودباوری مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، درست 35 سال قبل و یا اندکی پیش‌تر از آن، دانشگاه و مرکز آموزش عالی در این خطه معنایی نداشت و هنوز دبیرستان نیز برای بسیاری از مردم واژه‌ای نا آشنا بود، این سیاستی بود که اربابان شاه آمریکایی به او دیکته کرده بودند، هر چقدر مردم بی‌سوادتر باشند، حکومت بر آنها راحت‌تر است..

و نوکر جیره‌خوار آمریکایی‌ها نیز این خواسته اربابان خود را بی‌چون و چرا اجرا می‌کرد و سواد برای مردم آن زمان کشورم، در چند کلمه خلاصه می‌شد، نانی برای پر کردن شکم  خانواده تا از گرسنگی نمیرند!

پدر و مادرهایی که درد فرزندشان را  در لقمه نانی می‌دیدند که از صبح تا شب باید پی آن می‌دویدند و آخر شب، بیشترشان با دستانی خالی به سراغ فرزند بر می‌گشتند، فرزندی که از شدت گرسنگی به خواب رفته بود...

درس و مشق برای فقرا و حتی طبقه متوسط بی‌معنا بود، سرگرم کردن افراد به لذت های زودگذر و لهو لعب، برای  جلوگیری از بصیرت و آگاهی نسبت به آنچه در اطرافشان می‌گذرد، راهی بود که شاه خائن ایران به اسم خدمت در راه خیانت آشکار خود پیش گرفته بود و فرزندان ایران در همه امور خود به بیگانه‌ها وابستگی محض داشتند و خود را در برابر آنها موجوداتی ناتوان می‌انگاشتند، علم و دانشی که پیامبر اعظم مردان سرزمین پارس را به آن مژده داده بود، برای آنان دشوار می‌نمود و آن را نه از ثریا که در یک قدمی خود هم دور می‌یافتند...

در گذر تاریکی، تابش ناگهانی بارقه‌ای از نور الهی در سرزمین خدا، یک بار دیگر امید را در دل‌ها زنده کرد و رفته رفته بر شجاعت آنها افزود تا جایی که انفجار نور اتفاق افتاد و چشمه چشمه، رود به رود، اقیانوس همت به راه افتاد تا در بهمن 57 غرور اهریمن تباهی و فساد در هم شکست...

و حالا در سایه تابش انوار آفتاب انقلاب، شهری که مردمش کمتر نام دبیرستان را شنیده بود، 4 واحد آموزش عالی دارند...

و جوانان این خطه در سایه خودباوری و توانمندی مردان و زنان سرزمین پارس و با پیراستن خود به ارزش‌های دینی که پیامبرش وعده توانایی را به آنان داده بود، امروز دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش گذاشته‌اند تا صرف فعل خواستن را تا توانستن به خوبی انجام دهند.

بهمن فصلی است که در آن هر فعلی از خواستن بدون شک به توانستن ختم می‌شود برای ایرانی غیور و متعهد و مسلمان.

تنها در یکی از مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی در قروه، 300 دانشجوی فنی و مهندسی مشغول به تحصیلند، دانشگاهی که 2 سال از عمر آن می‌گذرد و دانشجویان توانمند آن امروز موفق شده‌اند در عرض این دو سال بیش از 100 طرح صنعتی را اجرا کنند.

محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه ایران مهر قروه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: در حال حاضر پروژه‌های عمرانی دانشگاه نیز توسط خود دانشجویان اجرا می‌شود که این حاکی از رسیدن دانشجویان این واحد، به خودباوری است.

وی با بیان اینکه انواع سازه‌های صنعتی دانشجویان این دانشگاه با کمترین هزینه‌ها ساخته شده است، گفت: قیمت این دست ساخته‌های دانشجویان، 4/1 قیمت بازار است.

محمدی این را هم گفت که یکی از ابتکارات ارزنده دانشجویان قروه‌ای ساخت دستگاه برقی گردو پوست‌کن است که برای نخستین بار در منطقه غرب کشور ساخته شده است.

وی کاربرد این دستگاه را برای کندن پوست سبز گردو عنوان و اظهار داشت: این دستگاه را دو نفر از دانشجویان به نام‌های حسن سوری و حسن مالمیر ساخته‌اند که با توجه به استعداد منطقه غرب کشور در پرورش گردو، این دستگاه کاربرد فراوانی می‌تواند داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ایران مهر قروه افزود: این نمایشگاه حاصل تلاش 100 نفر از دانشجویان مهندسی مکانیک در گرایش‌های معماری، برق و کامپیوتر است.

نهال دانشی که دیروز کاشتیم و با همت سر پا نگه داشتیم، امروز درختی است جوان و تنومند که برای دیدن قله‌ها سر برافراشته است.

و این همان دلیل اصلی دشمنی استکبار با ماست و سر همین توانستن ما با ما سر جنگ دارد.

نمایشگاه هنر و کتاب

در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاه عکس، پوستر، معرق، گرافیک و طراحی نیز به نمایش در آمده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت جمعی از هنرمندان عضو هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دایر شده است.

احمد رسولی افزود: در این نمایشگاه 40 تابلو خوشنویسی کار اساتید برجسته شهرستان نیز به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه همچنین در بردارنده 2 هزار نسخه کتاب در قالب 200 است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی قروه گفت: تمامی محصولات  فرهنگی و کتا‌ب‌های موجود در آن با 20 درصد تخفیف عرضه شده است.

جواد عباسی افزود: این نمایشگاه به همت انتشارات تفکر جوان برپا شده و در بردارنده کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون است.

به گفته وی، این نمایشگاه صبح‌ها از ساعات 8 تا 12 و عصرها نیز از ساعت 14 تا 19تا پایان دهه مبارک فجر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/79009/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول