اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده مطرح کرد

بانکداری بدون ربا مهم‌ترین دغدغه مردم

امام جمعه موقت لنده گفت: یکی از نعمت‌هایی که انقلاب اسلامی برای جامعه ما به همراه داشته است، بانکداری اسلامی بوده که بانکداری بدون ربا مهم‌ترین مؤلفه آن است.

بانکداری بدون ربا مهم‌ترین دغدغه مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سیدمحمود الهی‌نیا عصر امروز در مراسم اهداء جوایز بانک انصار شهرستان لنده با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در همه زمینه‌های زندگی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ملت ایران تحول ایجاد کرده و با راه‌اندازی بانکداری اسلامی توانسته زمینه دست‌گیری از مردم بی بضاعت را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های بانکداری اسلامی ، بانکداری بدون ربا بوده که امروزه متأسفانه کمتر شاهد آن هستیم.

امام جمعه موقت لنده به نقش بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: کمک به توسعه شهرها و اشتغال‌زایی جوانان مهمترین رسالت بانک‌ها بوده که باید با اعطای تسهیلات مناسب و با سود کم همراه باشد.

الهی‌نیا به نگرانی‌های مردم از عدم هماهنگی عملیات‌های بانکی با موازین شرعی اشاره و تصریح کرد: شاکله و اساس بانکداری اسلامی باید از بانک‌های ایرانی شکل گیرد تا کم کم به سایر کشور‌های اسلامی به عنوان یک الگوی مناسب اسلامی ارائه گردد.

وی در ادامه به تبلیغات گسترده بانک‌ها در خصوص اهداء جوایز اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی سالم برای بانک‌ها حرکتی اثر بخش در جهت ارائه خدمات نوین بانکی است ولی نباید این رقابت به حسادت تبدیل و رسالت اصلی بانکداری اسلامی فراموش شود.

الهی‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: بانک ها باید از بیرون رفتن سرمایه‌های مالی افراد جامعه به خارج از کشور جلوگیری کنند و زمینه مشارکت و جذب سرمایه این افراد را در جامعه به وجود آورند.

امام جمعه موقت شهرستان لنده در پایان اذعان داشت: بانک بدون ربا در بین اقشار مختلف جامعه از جایگاه مناسبی برخوردار خواهد بود و مردم با اعتماد بیشتری سرمایه گذاری می‌کنند و در مقابل بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات و اعتبارات و ارائه خدمات نوین بانکی باید تلاشی مضاعف داشته و مردم را به خود جذب کنند.

انتهای‌پیام/82013/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول