اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی:

بانکداری زمینه حفاظت از محیط زیست را فراهم کند

مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی گفت: صنعت بانکداری باید زمینه‌های لازم را برای حفاظت از محیط زیست فراهم کند.

بانکداری زمینه حفاظت از محیط زیست را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا کاظمی دینان ظهر امروز در همایش بزرگ صنعت و محیط زیست که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: صنعت بانکداری باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای صنایع سازگار با محیط زیست زمینه‌های لازم را برای حفاظت از محیط زیست فراهم کنند.

وی افزود: یکی از این اقدامات گسترش بانکداری الکترونیک برای کاهش مراجعات به بانک‌ها، جلوگیری از آلودگی هوا و در نتیجه داشتن محیط زیست سالم‌تر است.

کاظمی با بیان اینکه همه افراد باید نسبت به محیط زیست خود حساس باشند، ادامه داد: باید به مردم تفهیم کرد که حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از نابودی، آلودگی و آسیب آن و همچنین استفاده نکردن از خودروی شخصی وظیفه است.

مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش روزانه معضل سرطان در جامعه عنوان کرد: هرچند ممکن است افراد به دلیل استفاده از وسایل نقلیه عمومی سختی‌هایی را متحمل شوند؛ اما تحمل سختی‌ها به مراتب بهتر از این است که هر روز در مراکز درمانی شاهد افزایش رنج همنوعان مبتلا به سرطان باشند.

وی اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید در کنار صنعت قرار گیرد و به رشد آن کمک کند؛ ضمن اینکه صاحبان صنایع هم بدانند رعایت نکردن مسائل زیست محیطی در صنعت نه تنها به جامعه بلکه به خود و خانواده آنان نیز آسیب می‌رساند.

مشاور عالی رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: امروز فعالیت در عرصه صنعت کار دشواری است و باید دانست که فعالان این بخش تنها برای دستیابی به سود گام در این عرصه نگذاشته‌اند؛ هرچند که طبیعتاً سود نیز بخشی از هدف آنان باشد.

کاظمی تصریح کرد: این افراد می‌توانستند پول خود را در عرصه‌های آسان‌تر و سودآورتری غیر از صنعت سرمایه‌گذاری کنند؛ اما علاقه وافر آنان به مملکت و ایجاد اشتغال برای جوانان به منظور جلوگیری از انحراف آنان موجب شده است تا چنین سرمایه‌دارانی در حوزه صنعت فعالیت کنند.

در این برنامه اردلان زرندیان معاون دفتر اقتصادی و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین، صدرالدین علیپور مدیرکل حفاظت محیط زیست و محسن مبارکی مدیرکل امور اقتصادی استانداری قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول