اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای شهری مازندران بیان کرد

آبرسانی به رامسر به شرط برق‌دار شدن

مدیرعامل آبفای شهری استان مازندران گفت: با نصب دیزل ژنراتور بر منابع آبی در غرب مازندران مشکل شهرهای بحرانی به جزء رامسر حل شد.

آبرسانی به رامسر به شرط برق‌دار شدن

ذبیح‌الله ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه به دنبال بارش برف و بحرانی شدن منطقه غرب مازندران تمامی منابع تامین آب از مدار خارج شد، اظهار داشت: سعی کردیم در ساعات اولیه بحران با راه‌اندازی دیزل ژنراتور بر روی منابع خسارت در این بخش را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 تا 30 درصد منابع ما دارای دیزل ژنراتور هستند ،تصریح کرد: پس از بارش شدید برف در شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن و رامسر با مشکل مواجه شدند.

ذاکری افزود: با برق‌دار کردن منابع تامین آب در شهر نور و باز کردن مسیر دیروز تمامی منابع آبی این شهر وارد مدار و مشکل قطعی آب شهرستان نور حل شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان نوشهر تامین منابع آب از چشمه گردوک است با راه‌اندازی دیزل ژنراتور و برقدار شدن تاسیسات، جلوی قطعی آب این شهر گرفته شد و در حال حاضر مشکلی احساس نمی‌شود.

ذاکری با اشاره به اینکه در شهرستان چالوس دو منابع تامین آب این شهرستان فعال شد، اضافه کرد: با برق‌دار شدن ایستگاه پمپاژ سنگ تجن و منابع تامین چاه‌ها از دیشب اقدام به بارگیری و پرکردن مخازن و توزیع در شبکه‌ها شد و در حال حاضر 80 درصد شهر چالوس از آب برخوردار هستند.

وی افزود: درصدی از شهروندان چالوسی به لحاظ خالی بودن منابع با مشکل کم آبی مواجه هستند.

مدیرعامل آبفای شهری استان مازندران به فعالیت امدادی این دستگاه خدمات رسان در شهرستان بحران زده رامسر اشاره کرد و گفت: در رامسر با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه این شهرستان 85 لیتر در ثانیه و با استفاده از چاه شماره 9 که با دیزل ژنراتور برق‌دار شد 25 لیتر در ثانیه حدود 110 تا 115 لیتر در ثانیه آب رامسر و کتالم را تامین می‌کند اما نیاز این دو شهر 300 لیتر در ثانیه است که با این روند فقط30 درصد آب را برای دو منطقه تامین کرده‌ایم.

وی روند خدمات‌رسانی را بدون داشتن برق در غرب مازندران امکان‌پذیر ندانست و افزود: تاکنون با توزیع آب بسته‌بندی حدود 14 هزار بسته در شهرهای غرب مازندران بخش از آب آشامیدنی نیز تامین شد.

ذاکری آبرسانی از طریق تانکر را بخش دیگری از فعالیت‌های شرکت آبفای شهری استان دانست و ادامه داد: با اتصال دیزل ژنراتور از استان‌های معین مانند تهران، سمنان، گلستان و قزوین در شهرهای رامسر و کلارآباد ایستگاه پمپاژ این دو شهر فعال شدند.

وی از بازدید مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، معاون بخش وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر در منطقه بحرانی و سرما‌زده غرب مازندران خبر داد و گفت: جلسه‌ای که با حضور مسئولان کشوری برگزار شد مقرر شد تا تجهیزات لازم امداد رسانی از استان‌های معین تامین و پی‌گیری برق‌دار شدن غرب مازندران در اسرع وقت انجام شود.

ذاکری با اعلام اینکه به جزو شهر رامسر بقیه شهرهای بحرانی غرب مازندران وضعیت عادی و روبه بهبود را می‌گذرانند، اذعان داشت: قطعی برق عاملی است تا در رامسر با مشکل مواجه شویم.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول