اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان تاکید کرد

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس در این مقطع زمانی دوچندان شود.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه یادواره 415 شهید دانش‌آموز استان کردستان در سنندج ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: ایام دهه فجر که در تاریخ ما ثبت و ضبط شده، از قداست خاصی برخوردار است و تجلیل از شهدای والامقام در این ایام کاری ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی حاکم بر سرنوشت خود شدیم و عزت پیدا کردیم، بیان کرد: جا دارد در این روزها از وجود شهدا نام ببریم و به آنها افتخار کنیم و یادواره شهدای دانش‌آموز یکی از برنامه‌های فرهنگی اثربخشی است که در راستای گرامیداشت نام و یاد شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه مدارس ما مزین به نام شهدا شده‌اند، افزود: این اقدام ارزشمند نیز حرکتی مناسب برای ترویج فرهنگ شهدا در مدارس است که با این کار دانش‌آموزان نیز با نام شهدا و یاد آنها آشنا می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان خاطرنشان کرد: فضیلت زنده نگه‌داشتن نام شهیدان کمتر از شهادت نیست و اگر بررسی کنیم که امنیت امروز ما که به عنوان یک نعمت بزرگ از آن نام برده می‌شود به منزله آب برای ماهی است و باید قدر آن را دانست.

سلیمانی یادآور شد: جایگاه شهدا آنقدر رفیع است که همه انبیا و اولیای الهی آرزوی آن را داشتند و اولیای خدا به جایگاه آنها غبطه می‌خوردند و برای اثبات ارزش و جایگاه شهدا سندی بالاتر از آیات قران کریم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان نیز می‌توانند در ترویج فرهنگ شهدا نقش داشته باشند، افزود: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود.

وی همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل پیروزی این انقلاب رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل بود که امروز به وجود ایشان افتخار می‌کنیم و تمثال مبارک ایشان بعد از گذشت 35 سال هنوز در مراسم و برنامه‌های ما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان در پایان سخنان خود خواستار همراهی مردم در برنامه‌های ایام دهه فجر برای پاسداری از انقلاب اسلامی ایران شد و گفت: همه باید با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن برگ زرین دیگری به افتخارات ایران اسلامی اضافه کنیم.

انتهای پیام/79007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول