اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کارگر استان زنجان:

60 درصد از کارگران استان زنجان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

رئیس خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه 60 درصد از کارگران استان زنجان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: با این روند این کارگران مشمول سبد کالای اهدایی دولت می‌شوند.

60 درصد از کارگران استان زنجان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند

مرتضی ریحانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مشکلات موجود در توزیع سبد کالایی به صورت سراسری اظهار داشت: این مشکلات در استان زنجان هم ملموس است.

وی با بیان اینکه 60 درصد از کارگران استان زنجان حداقل حقوق یعنی زیر 500 هزار تومان دریافت می‌کنند، اضافه کرد: با این روند این کارگران باید مشمول سبد کالای اهدایی دولت شوند.

رئیس خانه کارگر استان زنجان با اشاره به وجود برخی مشکلات خاص از جمله اخراج کارگران تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در سامانه این کارگران با وجود بیکاری مشمول دریافت سبد کالایی هم نشده‌اند.

این مسئول با ناقص اعلام کردن اطلاعات موجود در مورد کارگران برای اهدای سبد کالایی گفت: اهدای این سبد کالایی ابتدای رفتار عدالتخوانه است ولی مهم‌تر از این عدالت برقراری عدالت همه جانبه است که باید ملاک عمل قرار گیرد.

ریحانیان با تاکید بر اینکه همه کارگران باید مشمول سبد کالایی قرار گیرند، ادامه داد: دولت باید در اهدای سبد کالایی خط فقر را ملاک قرار دهد.

وی بر نقش مهم کارگر در چرخه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کارگر باید به اندازه نقش خود از امکانات هم بهره‌مند شود.

رئیس خانه کارگر استان زنجان به برخورداری سایر اقشار از امکانات اشاره کرد و یادآور شد: کارگران تنها قشری هستند که از امکاناتی مانند واگذاری زمین و احداث شهرک بی بهره هستند.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد ملاک عمل بودن قانون کار برای دریافت سبد کالایی اضافه کرد: دولت موظف است طبق این قانون و تورم موجود در کشور نسبت به افزایش حقوق قشر کارگر اقدام کند.

ریحانیان تاکید کرد: دولت باید منطبق با خط فقر نیمی از حقوق را به صورت کالا و نیمی دیگر را به صورت حقوق به کارگران پرداخت کند.

انتهای پیام/73004/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول