اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفان است

امام جمعه موقت زنجان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به همه کشورهای جهان سوم و مستضعفان است.

پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفان است

حجت‌الاسلام و المسلمین میر یعقوب موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: دهه فجر جزو ایام‌الله است که در آن حادثه‌ای بزرگ رخ داده است.

وی انقلاب اسلامی را یک حادثه بزرگ دانست و ادامه داد: با وقوع این رخداد تاریخی، سلطنت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی و به تعبیر دیگر سلطنت ظلم و جنایت برانداخته شد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به مرارت‌هایی که امام (ره) در راه پیروزی انقلاب کشیده‌اند، خاطرنشان کرد: نه زندان و نه تبعید به کشورهای دیگر نتوانست ایشان را حتی برای یک لحظه از هدف خود دور کند.

وی امام (ره) را انسانی الهی خواند و عنوان کرد: هیچ زبانی گویای شخصیت و موقعیت ایشان نیست و زبان‌ها از تعریف ایشان عاجز است.

موسوی، امام (ره) را نمونه کاملی از یک سیاست‌مدار دانست و اظهار کرد: ایشان با انقلاب کبیر خود توانستند میلیون‌ها انسان را از قید بندگی برهانند و به عظمت برسانند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به استقبال باشکوه مردم از ورود تاریخی امام (ره) گفت: بر طبق گفته‌ها و نوشته‌ها نزدیک به 6 میلیون نفر به استقبال ایشان رفته بودند که در تاریخ بی‌نظیر است.

این مسئول با تاکید بر این نکته که سخنرانی امام (ره) در بهشت زهرا تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب داشته است، عنوان کرد: ایشان بدون هیچ سلاحی و لشگری با توکل بر خدا و اراده آهنین خود توانستند بر دشمنان اسلام پیروز شوند.

وی با اشاره به تقدیم هزاران شهید به انقلاب و رشادت‌های فراوان مردم برای پیروزی انقلاب اعلام کرد: باید دستاوردهای انقلاب برای همه به ویژه جوانان تبیین شود.

فرجی با بیان این نکته که زمان طولانی از آن دوران می‌گذرد، ادامه داد: باید مردم بدانند که چه وقایع و رخدادهایی در آن دوره از تاریخ رخ داده تا ارزش حقیقی این انقلاب را بیشتر بدانیم.

امام جمعه موقت زنجان انقلاب اسلامی را تنها منحصر به مردم ایران ندانست و اعلام کرد: این پیروزی متعلق به همه کشورهای جهان سومی و مستضعفان است.

این مسئول جوانان نسل امروز را مانند جوانان دوران انقلاب خواند و گفت: اراده و غیرت این جوانان نیز مانند جوانان همان دوره است و هر روز که به این جوانان نیاز داشته باشیم می‌توانیم به عنوان یک نیروی قوی روی پشتیبانیشان از انقلاب حساب کنیم.

انتهای پیام/73009/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول