اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

دولت کام مردم را تلخ نکند/ یارانه‌ها حق همه مردم ایران است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: دولت نباید در دهه فجر با این نحوه توزیع سبد کالایی ذائقه بخشی از افراد جامعه را تلخ کند.

دولت کام مردم را تلخ نکند/ یارانه‌ها حق همه مردم ایران است

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: روش و نحوه توزیع سبد کالایی به روش فعلی اصلا درست نیست و می‌بینیم کسی که  عضو هیئت علمی دانشگاه و یا پزشک و متخصص است و حقوق‌های بالایی دریافت می‌کند، این سبد را دریافت می‌کند، اما کارمند شرکت همان دستگاه و یا همان وزارتخانه، کارگر ساختمانی، کارگر پیمانی، کارکنان شرکت‌های خصوصی و روستاییان که جزو طبقه ضعیف و متوسط جامعه می‌باشند از این سبد محروم هستند.

وی تصریح کرد: انتظار ما از دولت این بود که در عرضه این سبد کالایی دقت نظر بیشتری اعمال می‌کرد، به طوری که این سبد کالایی در اختیار همه افراد جامعه به ویژه دهک‌های پایین جامعه قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار بود در دادن این سبد حذفی صورت گیرد، مسئولان نباید به سراغ طبقه محروم و پایین جامعه بروند، دولت نباید در دهه مبارک فجر با ندادن این سبد به عده بسیاری از مردم کام آنها را تلخ می‌کرد، سبد کالایی باید در اختیار آحاد مردم به ویژه طبقه محروم جامعه قرار می‌گرفت تا بخشی از مشکلات خود را حل کنند، این موضوع جدی است و نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

آصفری اظهار داشت: در ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه آمده است هرگونه دریافت کمک از محل یارانه‌ها منوط به ارائه اطلاعات صحیح است، از دولت سوال داریم این اطلاعات صحیح را چه کسی به آنها داده است که این قشر از افراد جامعه از طبقه محروم هستند، البته مجلس با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: ما روز گذشته به دلیل نحوه توزیع این سبد به رئیس جمهور تذکر دادیم، چرا که این سبد باید در وهله اول در اختیار طبقه محروم و نیازمند جامعه قرار می‌گرفت.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تصمیمات دولت مبنی بر نحوه پرداخت یارانه‌ها خاطرنشان ساخت: متاسفانه دولت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به موقع به مجلس ارائه نکرد، اما اینکه دولت بخواهد در پرداخت یارانه‌ها بخشی از جامعه را حذف کند، باید کسانی را انتخاب کند که از درآمدهای مکفی برخوردارند، نه اقشار پایین جامعه.

آصفری افزود: پرداخت یارانه‌ها حق مردم است و دولت نباید این یارانه‌ها را قطع کند، اقدامی که دولت می‌خواهد انجام دهد، اقدام خوبی نیست، امروز خود دولت مدعی است در مذاکرات قرار است مبالغ خوبی از پول‌های بلوکه شده به کشور بازگردانده شود و  بخشی از مشکل تحریم‌ها حل و فصل خواهد شد، اگر این صحبت‌ها واقعیت داشته باشد، حذف یارانه‌ها مفهومی ندارد.

وی گفت: ما نسبت به این موضوع که بخشی از اقشار جامعه از هدفمندی یارانه‌ها محروم شوند، به شدت گلایه داریم،  چرا که معتقد هستیم یارانه متعلق به همه مردم است و باید به همه پرداخت شود، حال این نحوه پرداخت یارانه‌ها است که باید مورد دقت بیشتری قرار بگیرد، باید کسانی که جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند یارانه بیشتری بگیرند و آنها که جزو اقشار پر درآمد می‌باشند از یارانه کمتری بهره‌مند شوند، قطع یارانه‌ها درست نیست.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول