اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس نظام مهندسی کرمانشاه:

رقابتی کردن کالاهای صادراتی کلید موفقیت در بازرگانی است

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه کلید موفقیت در عرصه بازرگانی را در رقابتی کردن خدمات و کالاهای صادراتی دانست و گفت: اقتصاد خانه‌پرور نمی‌تواند شکوفا شود.

رقابتی کردن کالاهای صادراتی کلید موفقیت در بازرگانی است

بیژن کلهرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت:  حرکت به‌ سمت توسعه پایدار نیازمند ایجاد بازارهای پایدار بوده و بازار پایدار به‌ معنای به ‌دست گرفتن قدرت اقتصادی و بازرگانی فراملی است.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه اصلاح مقررات، بسترسازی مناسب، کاهش بوروکراسی و تقویت نهادهای مؤثر را از جمله عواملی برشمرد که دستیابی به توسعه در گرو آن‌ها است.

کلهرنیا با تأکید بر ایجاد قوانین تسهیل‌گر در امر صادرات، خاطرنشان کرد: برای ترسیم رویکرد و چشم‌انداز صادرات 10 میلیارد دلاری استان، نمی‌ توان از این نکات غافل ماند.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه نظام بازرگانی حاکم بر استان را یک سیستم بازرگانی سنتی خواند و تصریح کرد: برای پشتیبانی از بازرگانی فراملی یک سیستم پولی و مالی دقیق فراهم نشده است.

این مسئول، اهمیت ارتقای زیربنایی استان به‌ویژه راه‌آهن غرب را از نکات مهم برای توسعه استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: از نظر برنامه‌ریزی استراتژیک برای صادرات غیرنفتی در مرحله آغازین هستیم.

کلهرنیا کنار زدن مقررات دست و پاگیر، شناخت آسیب‌ها و رفع بوروکراسی‌ها، شناختن بازارها و واقعیت‌ها، بازاریابی و بازارسازی را از اقدامات ضروری برای ایجاد جهش در صادرات استان مطرح کرد.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه در قدیم دروازه شرق به غرب بوده و در تمام برنامه‌های استراتژیک تدوین شده به مزیت بازرگانی استان اشاره شده است.

وی گام اول در صدور خدمات فنی و تخصصی را تبادل استاد و دانشجو عنوان کرد و بیان داشت: دومین مزیت اقتصادی استان کرمانشاه ترانزیت است که نیاز به گسترش و توسعه زیربناها دارد.

این مسئول با بیان اینکه بازرگانی و گردشگری تکمیل کننده یکدیگر هستند، افزود: آینده اقتصاد ایران در گرو صادرات غیرنفتی بوده و بسیاری از اقتصاددانان به آینده خوشبین هستند.

کلهرنیا کلید موفقیت در عرصه بازرگانی را در رقابتی کردن خدمات و کالاهای صادراتی دانست و یادآور شد: اقتصاد خانه‌پرور نمی‌تواند شکوفا شود.

نایب رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه ایجاد نهادهای تسهیل‌گر برای بازاریابی و آموزش بازرگانان و تجار به‌ منظور به‌ چنگ آوردن بازارهای فراملی و پایدار کردن این بازارها می‌تواند در رقابت با قدرت‌های اقتصادی راه‌گشا باشد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به آرمان صادرات 10 میلیارد دلاری لازم است برنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته و با در نظر داشتن نکات بالا این امر امکان‌پذیر است.

این مسئول با بیان اینکه قصرشیرین را باید به پیش‌بندر توسعه صادرات تبدیل کرد، یادآور شد: مراکز بازرگانی بین‌المللی نیز در استان کرمانشاه باید ایجاد شود.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول