اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ارشاد نوشهر تاکید کرد

ضرورت شناسایی فرهنگ‌های بومی مازندران به گردشگران

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: در عرصه فرهنگ و هنر باید به گونه‌ای عمل کنیم که نه تنها دچار آسیب‌های فرهنگی نشویم بلکه بتوانیم فرهنگ‌های بومی و اصیل مازندرانی و منطقه نوشهر را به گردشگران معرفی و آن را اشاعه دهیم.

ضرورت شناسایی فرهنگ‌های بومی مازندران به گردشگران

بابک شمس‌ناتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر اظهار داشت: به‌دنبال توسعه و اعتلای فرهنگی نوشهر با کمک و همراهی همه اصحاب فرهنگ و هنر در رشته‌های مختلف هستیم.

وی افزود: در فرهنگ و هنر باید به‌دنبال حفظ آین‌ها، باورها و سنت‌های بومی و محلی ارزشمند منطقه باشیم و در کنار این با خلاقیت و ذوق و سلیقه و ابتکار کمک کنیم تا آثاری در خور شان مردم علاقه‌مند به هنر خلق شود.

شمس‌ناتری بیان داشت: حوزه شهرستان نوشهر و بخش کجور فرهنگ و آیین‌های بسیار متنوع و ارزشمندی است که ریشه در اصالت فرهنگی و تاریخی آن منطقه دارد و توجه بیشتر به این آیین‌ها و احیا و بازشناسایی بیشتر آن می‌تواند بر شکوفایی و نشاط فرهنگ اصیل و بومی و محلی بیافزاید.

سرپرست اداره ارشاد نوشهر تصریح کرد: از آنجایی که نوشهر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کشور است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را در خود جای می‌دهد بنابراین ناخواسته با خرده فرهنگ‌های متعددی روبرو می‌شویم و ما باید در عرصه فرهنگ و هنر به گونه‌ای عمل کنیم که نه تنها دچار آسیب‌های فرهنگی نشویم بلکه بتوانیم فرهنگ‌های بومی و اصیل مازندرانی و منطقه نوشهر و کجور را به گردشگران معرفی و آن را اشاعه دهیم.

وی درباره اهالی عرصه تئاتر شهرستان نوشهر گفت: هنرمندان تئاتر در نوشهر دارای استعداد و توانمندی‌های بسیار چشمگیری هستند و جشنواره بهار تئاتر در نوشهر نمونه بارزی از توانایی هنرمندان جوان و با آتیه نوشهر است که در کنار تجارب پیشکسوتان نوشهری آن را به شکلی بسیار موفق اجرا کردند.

شمس‌ناتری افزود: تئاتر نوشهر روزهای درخشان‌تری را به خود می‌بیند و مطمئنا در سایه تعامل و همدلی و همراهی با افراد  تئاتری و به‌ویژه پیشکسوتان این عرصه شاهد رشد و بالندگی‌های بزرگ‌تری هستیم.

وی درباره اهمیت موسیقی و پیشینه نوشهر در تدریس و آموزش موسیقی در چند آموزشگاه موسیقی دارای مجوز بیان داشت: موسیقی می‌تواند به عنوان هنری فاخر لحظه‌های مردم و خانواده‌ها و جامعه را به لحظاتی همراه با لذت و آرامش پیش ببرد و باید به این نکته توجه داشته باشیم که آثاری خلق کنیم و به گونه‌ای در حوزه موسیقی کار شود که این هنر ارزشمند دارای همان زیبایی‌ها و ارزش‌های خودش مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

سرپرست اداره ارشاد نوشهر اظهار داشت: نوشهر در زمینه موسیقی از توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردار است و وجود چند آموزشگاه موسیقی و موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز تدریس موسیقی نشان‌دهنده این است که مردم بتوانند در این فضای ارزشمند در حوزه آموزش یادگیری به صورت تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند و تجربه کنند.

وی یادآور شد: موسیقی زمانی زیبا می شود که در آن نگاه هنرمندانه و متعهدانه و خلاقانه همراه با دقت و سلیقه باشد و به‌زودی با کمک اصحاب اندیشه و تخصص در حوزه موسیقی بیشتر کار خواهیم کرد تا با دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران شورای راهبردی تخصصی موسیقی نوشهر تشکیل شود.

این مسئول گفت: به آموزش صحیح در موسیقی معتقدم و در این حوزه نیز تلاش می‌کنیم تا به مراکز آموزشی این رشته هنری کمک کنیم.

وی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد نوشهر خانه تمامی اهالی فرهنگ و هنر است و درب این خانه بر روی همگان باز و دستان خود را به سوی همه کسانی که در این حوزه دغدغه دارند و صاحب نظر هستند دراز می‌کنیم تا ما را یاری کنند.

شمس‌ناتری تصریح کرد: نگاه به فرهنگ و هنر نوشهر باید با در نظر گرفتن جایگاه و منزلت فرهنگی و هنری شهرستان باشد.

سرپرست اداره ارشاد نوشهر ادامه داد: پیشکسوتان فرهنگ و هنر سرمایه‌های این جامعه هستند و این سرمایه‌ها باید حفظ شوند و تجربیات و تخصص آنها در کنار دانش روز دیگر هنرمندان می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و قضایا باشد.

وی بر توجه ویژه مسئولان به مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: انتظار از مسئولان شهرستان این است که مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان را به‌عنوان یک هدیه و میراث ارزشمند ببینند و همه همکاری و همراهی کنند تا در فضایی سرشار از تعامل و همدلی این مجتمع مانند گذشته فعال و پا برجا و شکیل بماند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مجتمع نیاز به تجهیزات و ملزومات و وسایل روز فرهنگی و هنری دارد تا به استانداردهای لازم برای برگزاری جشنواره‌های ملی برسد و بنابراین درخواست ما همکاری و همیاری برای تجهیز این مجتمع فرهنگی و هنری است.

شمس‌ناتری با بیان اینکه خود از خانواده اصحاب خبر و رسانه بودم و هستم گفت: مطمئنا تلاش می‌کنم با کمک مسئولان ارشد شهرستان نوشهر حوزه رسانه و خبر تقویت شود تا فرهنگ اطلاع‌رسانی و پاسخگویی تبدیل به یک فرهنگ همه‌گیر در جامعه شود.

سرپرست اداره ارشاد نوشهر با اشاره به اینکه مسئولی که از خبرنگار فاصله می‌گیرد مطمئنا دچار آسیب می‌شود اظهار داشت: باید خبرنگاری را جزیی از خانواده اداری و فرهنگی خود بدانیم و به آنها اعتماد و کمک کنیم تا عرصه اطلاع‌رسانی و خبر پویایی و نشاط لازم را بدست آورد که در این زمینه نشستی با اصحاب خبر و رسانه برگزار می‌شود تا از ایده‌ها و نظرات و تجربیات آنها استفاده شود.

انتهای پیام/86019/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول