اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

آزادی 194 محکوم جرایم مالی غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از آزادی 194 محکوم جرایم مالی غیر عمد استان در سال جاری خبر داد.

آزادی 194 محکوم جرایم مالی غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد

اکبر محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: ستاد دیه استان تاکنون اقدامات مناسب و شایسته‌ای در راستای حمایت از محکومین مالی و جرائم غیرعمد در سطح استان انجام داده است.

مدیرکل امور زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مددکاران زندان‌های استان با پیگیری‌های مضاعف نسبت به اخذ رضایت شکات و کسر قابل قبولی از مبلغ طلبکار نسبت به پرونده‌سازی برای آزادی مددجویان تا کنون تلاش و همت بی‌دریغی را متحمل شدند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی، جرایمی چون دیه، تصادفات، مهریه و نفقه را از جرایم غیر عمد عنوان کرد و گفت: افرادی که مرتکب جرایمی این‌گونه می‌شوند به مراتب نگهداری آن‌ها هم برای خانواده‌ها و هم افراد تبعات از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و حیثیتی به همراه دارد که مجازات باید متناسب با جرایم باشد.

این مسئول از آزادی 194 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد امسال اعتباری نزدیک به 5 میلیارد و 388 میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، منابع داخلی ستاد دیه استان، کمک‌های خیرین و معرفی به بانک‌های عامل اقدام شد.

نایب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مبلغ بیان شده برای آزادی 194 نفر از زندانیان محکومیت‌های مالی و جرائم غیرعمد در نظر گرفته شده است، گفت: سیاست دستگاه قضا و امور زندان‌ها اولویت‌بندی جرایم است.

وی با بیان این مهم که سیاست دستگاه قضا آزادی تمامی زندانیان و یا اجازه ورود به کسی ندادن به زندان‌ها نیست، گفت: افرادی که به دلیل جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، تصادف و چک به زندان ورود پیدا می‌کنند مستحق همنشینی با افراد خطرناک در سطح زندان‌ها نیستند و باید به شیوه‌ای دیگر آن‌ها را ساماندهی کرد.

مدیرکل امور زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات محکومین جرایم غیر عمد پیگیری‌هایی لازم از ستاد دیه کشور، ستاد استانی و معرفی به بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

محبی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فردی که وارد زندان می‌شود به دید زندانی به آن نگاه نمی‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه زندانیان به عنوان افراد متخلف به زندان وارد می‌شوند ولی مجموعه سازمان امور زندان‌ها اصلاح و تربیت این قشر از جامعه هدف خود را مدنظر قرار داده تا زمانی که به بطن جامعه باز می‌گردند با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برنامه‌های زیادی برای اصلاح و تربیت زندانیان در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌هایی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، تفاسیر، کانون قرآن، سوادآموزی از مرحله ابتدایی تا دانشگاه از برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی هستند که می‌توان گفت؛ بیش از 80 درصد زندانیان به صورت دلخواه روزه می‌گیرند که این امر در اصلاح رفتار آن‌ها مؤثر واقع شده است.

وی در ادامه زندان‌بانان را سربازان گمنام اصلاح و تربیت خواند و خاطرنشان کرد: امور زندان‌ها به زندانیان به دید مجرم و زندانی نگاه نمی‌کند و از برنامه‌های مهم در این خصوص اصلاح و تربیت جامعه هدف است که تاکنون مؤثر واقع شده است.

این مسئول دیگر برنامه‌های سازمان امور زندان‌ها را بحث اشتغالزایی زندانیان عنوان کرد و گفت: زمانی که سرپرست خانوار وارد زندان می‌شود امور زندان‌ها انجمن حمایت از زندانی‌ها را دارد که حمایت‌هایی از خانواده‌های زندانیان در این خصوص صورت می‌گیرد که این حمایت کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد.

محبی ادامه داد: با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای تفاهمنامه‌ای در خصوص کسب مدرک حرفه‌ای برای زندانیان لحاظ شده تا مدرک آن حرفه را کسب کنند و زمانی که زندانی وارد جامعه شود با توجه به سابقه و سوءپیشینه خود در زندان از طریق مراقبت بعد از خروج وام‌های اشتغالزایی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود تا در جامعه با مشکل روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/82011/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول