اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

68/مازندران در سی و پنجمین بهار انقلاب

پیدایش انقلاب اسلامی با نگاه دینی و فرهنگی صورت گرفت

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت: پیدایش انقلاب اسلامی با نگاه دینی و فرهنگی صورت گرفت.

پیدایش انقلاب اسلامی با نگاه دینی و فرهنگی صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اردلان فریدونی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای ایدئولوژی دینی طراحی شده است، افزود: بنیان و اساس جمهوری اسلامی بر پایه نظام دینی است.

وی افزود: تصمیمات اتخاذ شده در جمهوری اسلامی بر مبنای دستورات قرآن و فرمایشات ائمه اطهار است.

این مسئول با بیان اینکه امام خمینی (ره) مکان شروع مبارزه با استکبار را از مدرسه فیضیه قم و در ماه محرم شروع کرد، ادامه داد: پیدایش انقلاب اسلامی با نگاه دینی و فرهنگی صورت گرفت.

فریدونی صیانت از دستاوردهای انقلاب را وظیفه همه دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون شهدا است و باید از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری شود.

وی مبنای فعالیت آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی را تربیت دینی دانست و گفت: معلمان معتقد به نظام اسلامی می‌توانند آرمان‌های شهدا را به منصه ظهور برسانند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری به برنامه‌های تعیین شده در دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: نواختن گلبانگ انقلاب، اعزام دانش‌آموزان به فرودگاه، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، حضور دانش‌آموزان در حرکت نمادین کاروان امام خمینی(ره) مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان برتر علمی، ایستگاه صدای انقلاب، تجلیل از برگزیدگان نقاشی عاشورایی، برگزاری نمایشگاه کتاب و پوستر، جشنواره تولیدات محتوایی الکترونیکی، بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه علمی و آموزشی، جنگ شادی، نشست سیاسی، ایجاد ایستگاه رادیویی، اجلاسیه مدیران و معاونان آموزشی، تقدیر از چهره‌های ماندگار، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان، مسابقات ورزشی، نمایشگاه غذاهای سنتی، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، مراسم ویژه مربوط به وفات حضرت معصومه(س) و حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن از برنامه‌های آموزش و پرورش ناحیه یک ساری در دهه فجر است.

فریدونی با بیان اینکه در بررسی و رفع مشکلات دانش‌آموزان مشارکت انجمن اولیا را در فرایند کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای مرکزی فعالیت‌ها و ارزیابی بخش آموزشی، فرهنگی و پشتیبانی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به مشارکت خیران در آموزش و پرورش ناحیه یک ساری اشاره کرد و گفت: خیری به نام زینب نجفی بالغ بر 300 میلیون تومان اعتبار آموزشی به ناحیه یک ساری کمک کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری ادامه داد: علی کولاییان از خیران مرکز مازندران نیز روز گذشته زمین 3 هزار متری خود را واقع در جنوب شهر ساری محله جوادیه به آموزش و پرورش واگذار کرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کنونی آموزش و پرورش مازندران تابع وزاتخانه متبوع است، تصریح کرد: آموزش و پرورش نواحی طبق دستورات مدیرکل در استان گام بر می‌دارند.

فریدونی با اشاره به اینکه برخی مسائل حاشیه‌ای نباید سبب آسیب رساندن به دانش‌آموزان شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از نبوغ علمی بالایی برخوردارند توجه به این اقشار از اهم کار آموزش و پرورش است.

وی ارزشیابی فصلی معلمان و مدیران را از برنامه‌های آموزش و پرورش ناحیه یک ساری عنوان کرد و یادآور شد: آگاهی از وضعیت و عملکرد معلمان سبب پیشرفت علمی دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش فارس، آموزش و پرورش ناحیه یک ساری دارای 38 هزار و 500 دانش آموز، 2 هزار و800 معلم و 305 مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول