اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین همایش نیمکت‌های سوخته شهر میانه صورت پذیرفت

گرامی‌داشت وزیر آموزش و پرورش از شهدای دانش‌آموز مدرسه زینبیه

وزیر آموزش و پرورش در سفر به میانه با حضور در مدرسه زینبیه این شهرستان، یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز این مدرسه را گرامی ‌داشت.

گرامی‌داشت وزیر آموزش و پرورش از شهدای دانش‌آموز مدرسه زینبیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر میانه، علی‌اصغر فانی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش نیمکت‌های سوخته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارالله میانه، اذعان کرد: دانش‌آموزان شهید زینبیه و ثارالله، آگاهانه شهادت را انتخاب کردند و امروز حاضر و ناظر اعمال ما هستند.

وی با بیان این که دانش‌آموزان زیادی الگوی معلمان خود شدند، گفت: امام خمینی(ره) در مورد دانش‌آموز شهید 13 ساله، حسین فهمیده او را رهبر خود می‌داند و این افتخاری برای ماست.

وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید و قریب به 5 هزار معلم شهید به ویژه دو شهید بزرگ آموزش و پرورش، شهیدان رجایی و باهنر، ابراز امیدواری کرد با تلاش فرهنگیان کشور دانش‌آموزانی در شأن جمهوری ‌‌اسلامی تربیت کنیم.

وی همچنین از پیگیری موضوع بازسازی مدرسه زینبیه و ساخت یادمان شهدای این مدرسه در شهرستان میانه خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در سفر به میانه با حضور در مدرسه زینبیه این شهرستان، یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز این مدرسه را گرامی ‌داشت.

شرکت‌کنندگان در همایش نیمکت‌های سوخته همچنین در گلزار شهدای میانه، مزار شهدای زینبیه و ثارالله را گلباران و با قرائت فاتحه به روح این شهدا، یاد آنان را گرامی داشتند.

دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز 12 بهمن ماه سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه 33 دانش آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/60001/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول