اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

پایگاه‌های امداد و نجات در مناطق مرزی کشور تقویت می‌شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این سازمان قصد دارد پایگاه‌های امداد و نجات کشور را به ویژه در مناطق مرزی تقویت کند.

پایگاه‌های امداد و نجات در مناطق مرزی کشور تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیرحسین کولیوند ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از زوجین امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قصد دارد پایگاه‌های امداد و نجات کشور را به ویژه در مناطق مرزی تقویت کند.

وی افزود: این تقویت از طریق افزایش و ارتقای تجهیزات و امکانات پایگاه‌ها صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه این سازمان بنا دارد افراد زیادی را در خصوص آموزش‌های تخصصی در این بخش به مجموعه اضافه کند که این آموزش‌ها در حوزه‌های دریایی، زمینی، کوهستان، حوادث غیرمترقبه و همچنین آسیب‌هایی است که به وسیله بشر تولید می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همکاری نهاد متبوع خود را با دستگاه‌های امنیتی مانند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در مرزها بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: هر کدام از دو طرف این تعامل، با امضای این تفاهم‌نامه‌ها و تعریف همکاری‌هایی، در زمینه افزایش ایمنی تلاش می‌کنند.

*امدادگران، ایثارگران عرصه امداد و نجات هستند

کولیوند عنوان کرد: امدادگران ایثارگران عرصه امداد و نجات هستند و همان گونه که رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس با ایثار جان خود موجب حفظ نظام شدند، امدادگران نیز با فداکاری‌های خود از جان مردم محافظت می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: سازمان امداد و نجات پیشانی و عصاره اصلی جمعیت هلال احمر است که در مواقع بحران و بروز سوانح که افراد دچار آسیب و مشکل می‌شوند، به کمک آنها می‌شتابد.

وی ادامه داد: بیشتر این کارکنان امدادگر داوطلب هستند که در سطوح مختلف آموزش دیده و فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آنان در شرایط مختلف حتی برف و باران در پایگاه‌ها و ایستگاه‌های سیار امدادی به صورت فعال حضور دارند، تصریح کرد: امکانات و تجهیزات مناسبی در اختیار امدادگران است تا در شرایط وقوع حادثه یا نیاز مردم به کمک آنان، بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

*گذری بودن قزوین تقویت جمعیت هلال احمر آن را می‌طلبد

کولیوند ضمن مطلوب ارزیابی کردن فعالیت جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین محور پرترددی است و مسافران بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور از جمله پایتخت در آن تردد می‌کنند، باید جمعیت هلال احمر و امداد و نجات آن قوی‌تر شود تا بتواند بیش از گذشته به مردم خدمات‌دهی کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اذعان کرد: جمعیت هلال احمر این استان هم‌اکنون در حال ساخت پایگاه بهتر و راه‌اندازی پایگاه هوایی است که بدون شک تحقق آن می‌تواند منجر به تقویت و افزایش سرعت امدادرسانی به مردم شود.

این مسئول یادآور شد: این سازمان قصد دارد پایگاه‌های امداد و نجات کشور به ویژه مناطق مرزی را تقویت کند.

در این مراسم از هشت تن از زوجین امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان قزوین با اهدای لوح تقدیر از سوی استاندار قزوین و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/77011/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول