اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

مدارس مازندران نیازمند 1800 فضای نمازخانه‌ای است

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه یک هزار و 320‌ مدرسه مازندران دارای نمازخانه هستند، گفت: یک هزار و 800 نمازخانه مورد نیاز مدارس استان مازندران است.

مدارس مازندران نیازمند 1800 فضای نمازخانه‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه نقطه اتکا دولت بر ملت است.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت رشد همه جانبه کشور به مدرسه و منابع موجود در این حوزه بر می‌گردد، افزود: آموزش و پرورش بنا دارد از تمام ظرفیت‌های موجود در اجرای شدن مراتب حیات طیبه در جامعه تلاش کند.

کمالی افزود: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسانی تکلیف‌گرا، امانت‌دار، کارآمد، وقت‌شناس، ایثارگر، قانون‌گرا، نقاد، کارآفرین و ولایتمدار است.

وی اجرایی شدن دقیق سند تحول بنیادین را با کمک همه دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه امکان‌پذیر دانست.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه چهار اداره در حوزه پرورشی در سطح استان فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: اداره قرآن، نماز و عترت، اداره فرهنگ و هنر، اداره تربیتی و اداره امور مشاوره و تربیتی را شامل می‌شود.

کمالی کانون‌های فرهنگی تربیتی را مکمل فعالیت‌های تربیتی در جامعه دانست و ادامه داد: 40 کانون فرهنگی تربیتی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

این مسئول به فعالیت دانش‌آموزان در دوران اوقات فراغت فصل تابستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در طرح مزرعه تابستانی من 151 مزرعه در اختیار داشتیم که 4 هزار و 382 دانش‌آموزان در این طرح مشغول به کار شدند و عایدات محصول به مدرسه برگشت.

کمالی با بیان اینکه شش اردوگاه فرهنگی و تربیتی ویژه دانش‌آموزان به مساحت 85 هکتار در اختیار آموزش و پرورش مازندران است، گفت: اردوگاه‌های ما در رامسر، مشهد، بادله، ساری، آمل و نکا قرار دارد.

وی به برپایی نماز جماعت در مدارس استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 1014 روحانی به عنوان امام جماعت در مدارس حاضر می‌شوند که 514 نفر روحانی زن و بقیه مرد هستند.

کمالی یادآور شد: مدارسی که در مجاورت مساجد قرار دارند نماز ظهر و عصر را در مساجد اقامه می‌کنند.

وی راه‌اندازی مدارس قرآنی در استان را گامی برای تبیین اهداف دینی و تربیت دانش‌آموزان به سمت موازین قرآنی دانست و افزود: 66 مدرسه استان در کنار برنامه‌های محتوایی آموزش و پرورش فعالیت ویژه قرآنی انجام می‌دهند.

کمالی افزود: امسال 179 مربی قرآنی برای مدارس ویژه قرآنی به استخدام دولت درآمدند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 1320 مدرسه مازندران دارای نمازخانه هستند، یادآور شد: 1800 نمازخانه مورد نیاز مدارس آموزش و پرورش استان است.

وی با تاکید براینکه برای تجهیزات اولیه یک نمازخانه در مدرسه با مشکل اعتباری مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که دانش‌آموزان و فرهنگیان مازندرانی امسال 650 میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

انتهای پیام/86006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول