اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16/بهار92

ظرفیت مرغداری‌های کردستان به یک میلیون قطعه افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات کشاورزی و دامی کردستان گفت: با افتتاح چهار واحد مرغداری در سال‌جاری، ظرفیت مرغداری‌های استان به یک میلیون و 130 هزار قطعه افزایش یافت.

ظرفیت مرغداری‌های کردستان به یک میلیون قطعه افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، خالد جعفری شامگاه امروز در مراسم بهره‌برداری از سه پروژه دامی و کشاورزی در کامیاران اظهار داشت: کردستان دارای بالغ بر 594 واحد دامی با ظرفیت بیش از 11 میلیون و 400 هزار رأس است.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی و دامی استان کردستان افزود: برآورد تولیدات گوشتی در این واحدها بالغ بر 70 هزار تن در سال است که برای سال‌جاری چیزی بالغ بر 65 هزار تن پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 25 هزار تن مازاد بر تولید و مورد مصرف داخلی استان قرار می‌گیرد و حدود 40 هزار تن از آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

جعفری همچنین به تعداد مرغداری‌های فعال استان اشاره کرد و اظهار داشت: کردستان 78 واحد مرغداری فعال با ظرفیت بیش از یک میلیون و 50 هزار قطعه در سال دارد که با اضافه شدن چهار واحد دیگر در سال‌جاری، ظرفیت سالانه تولید مرغ استان به یک میلیون و 130 هزار قطعه افزایش یافته است.

وی گفت: بالغ بر 205 میلیارد تومان از اعتبارات طرح توسعه به این استان اختصاص یافته است که 7 درصد از این اعتبارات ویژه طرح‌های کشاورزی بوده و 70 میلیارد تومان آن به تولیدات مرغ استان اختصاص داده شد.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی و دامی استان کردستان به افتتاح سه واحد مرغداری در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه‌ای کوره‌دره علیا یکی از این پروژه‌هاست که پیشرفته‌ترین مرغداری از نظر ساختمانی و تجهیزاتی در کشور است.

جعفری ادامه داد: این واحد مرغداری با مساحت 520 مترمربع، به ظرفیت تولید 120 تن گوشت سفید در سال برای 5 نفر به طور مستقیم و 17 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی دارد.

وی ضمن اشاره به ویژگی منحصر به فرد این مرغداری مبنی بر صرفه‌جویی 35 درصدی در سوخت، گفت: سیستم اتوماتیک دان‌خوری و آب‌خوری به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم در کشور از ویژگی مهم این مرغداری است.

جعفری گفت: نصب سیستم حرارتی با عنوان جد هیتر، نصب سنسورهای کنترل‌کننده درجه حرارت در سالن، ویژگی جدید سقفی و پنجره‌ای از دیگر ویژگی‌های این واحد مرغداری است.

معاون بهبود تولیدات کشاورزی و دامی استان کردستان همچنین به افتتاح پروژه دام سنگین در کامیاران اشاره کرد و گفت: این پروژه پرواربندی صنعتی 300 رأسی بره با ظرفیت تولید 65 تن گوشت قرمز در سال است که برای 6 نفر ایجاد شغل کرده است.

وی ادامه داد: برای این پروژه با مساحت هزار و 650 مترمربع، بالغ بر 330 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.

جعفری در ادامه با اشاره به پروژه ذرت خشک‌کنی در روستای چغابراله از توابع کامیاران، گفت: این پروژه عظیم با ظرفیت تولیدی 30 هزار تن در سال در قالب دو واحد و با هدف توسعه و ایجاد واحدهای زنجیره‌ای مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: کارخانه ذرت خشک‌کنی کامیاران در مکانی به مساحت هزار و 200 مترمربع زیربنا احداث شده است که با سرمایه‌ای بیش از 20 میلیارد تومان راه‌اندازی شده و موجب اشتغال‌زایی برای 14 نفر به طور مستقیم شده است.

انتهای پیام/79018/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول