اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان:

تولیدات باغی ماهنشان بیش از 23 هزار تن است

مدیر جهادکشاورزی ماهنشان گفت: تولیدات باغی این شهرستان بیش از 23 هزار تن است.

تولیدات باغی ماهنشان بیش از 23 هزار تن است

اکبر طیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان ماهنشان دارای ظرفیت‌های خوب کشاورزی در بخش‌های مختلف است و بخش باغی یکی از بخش‌های مهم کشاورزی شهرستان ماهنشان محسوب می‌شود به گونه‌ای که تولیدات باغی شهرستان بیش از 23 هزار تن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 278 هزار و 600 هکتار اراضی شهرستان 80 هزار و 663 هکتار قابلیت کشاورزی آبی و دیم دارد، افزود: از مجموع 80 هزار و 663 هکتار اراضی قابل کشت در شهرستان ماهنشان 12 هزار و 645 هکتار زیر کشت محصولات آبی زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان تولیدات باغی شهرستان ماهنشان را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: از مجموع اراضی قابل کشت در سطح شهرستان ماهنشان 4 هزار و 612 هکتار برای کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

این مسئول شهرستان ماهنشان را دارای شرایط مناسب برای توسعه کشاورزی دانست و تاکید کرد: بیش از 38 هزار و 649 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات دیم است و ماهنشان در کاشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی دارای قابلیت است.

طیبی محصولات شاخص شهرستان ماهنشان را یادآور شد و تاکید کرد: از مهم‌ترین محصولات باغی می‌توان به انگور، زردآلو، سیب و گردو اشاره کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه این محصولات دارای شاخص‌های مهمی در کشور هستند، افزود: محصول زردآلوی ماهنشان یک محصول مهم است که در سطح کشور مطرح بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

وی کیفیت محصولات باغی ماهنشان را مناسب دانست و تاکید کرد: محصولات مهم شهرستان ماهنشان دارای کیفیت قابل قبولی هستند و به سایر استان‌ها صادر می‌شوند.

این مسئول توجه به تولید محصولات ارگانیک را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: همواره برای تولید محصولات پاک و ارگانیک تلاش شده است و گام‌های خوبی در سطح استان و شهرستان برای این کار صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان توسعه بهره‌وری در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: باید برای توسعه بهره‌وری در تولید محصولات تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول