اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اظهار نظر قابل تامل رئیس پلیس هرمزگان

محمدی‌یگانه: 75 درصد از حجم سوخت قاچاقی در هرمزگان تامین می‌شود

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: برخلاف ادعای برخی‌ها که ریشه قاچاق سوخت را به خارج از استان ربط می‌دهند، باید گفت که 75 درصد از حجم سوخت قاچاقی از هرمزگان در خود استان تامین می‌شود.

محمدی‌یگانه: 75 درصد از حجم سوخت قاچاقی در هرمزگان تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رضا محمدی‌یگانه بعد از ظهر امروز در نشستی پیرامون قاچاق سوخت در هرمزگان اظهار داشت: برخی به‌جای پذیرش این‌که معضل قاچاق یک پدیده چند وجهی و معلول عوامل مختلف است توپ را در زمین نیروی انتظامی می‌اندازند و از مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: کشف بیش از 9 میلیون لیتر سوخت قاچاق در همین 10 ماه امسال فقط توسط نیروی انتظامی منهای کشفیات دریابانی بوده است که این خود نشان می‌دهد پلیس به میزان توان و اختیار خود در این راه گام‌های بزرگی را برداشته است.

این فرمانده انتظامی ادامه داد: اجرای بیش از 75 طرح، دستگیری یک‌هزار و 385 نفر، تشکیل یک‌هزار و 869 فقره پرونده، توقیف 773 دستگاه خودروی سبک و سنگین، یک فروند لنج و سایر اقدامات گواه روشنی است بر عملکرد پلیس که با همه توان در این امر پای کار است، بنابراین بی‌انصافی است برای توجیه قاچاق و روند آن قصور را متوجه پلیس کنند.

*دهیاری‌ها توجهی به مقابله قاچاق سوخت ندارند

سردار محمدی‌یگانه ادامه داد: جای این پرسش باقی‌ است که در روستاها مگر شورا و دهیار نیست که تلاشی در این راه انجام نمی‌دهند؟ مگر آنها مسئول نیستند؟ مگر مقابله با تخلف وظیفه جمعی نیست؟

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با اجرای چند طرح مهم محل دپوی سوخت را از خانه‌ها دور کرد اما چرا منابع طبیعی اجازه این کار را در اراضی تحت پوشش خود می‌دهد؟ مگر منابع طبیعی صاحب ندارد که چاله و چاه درست می‌کنند و سوخت دپو می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تاکید کرد: یقین دارم تا بحث مقابله با قاچاق با واقع بینی همراه نباشد و سهم همه عوامل با کار پژوهشی و کارشناسی احصا نشود و وظیفه هر دستگاه دقیق تعیین نگردد این معضل همچنان ادامه خواهد داشت چرا که این موضوع یک زنجیره به هم پیوسته است.

*مقابله می‌کنیم می‌گویند چرا سخت‌گیری می‌کنید

وی همچنین با بیان اینکه نیروی انتظامی در این راه علاوه بر خسارت‌های مادی و صرف هزینه، جان پرسنل خود را نیز به مخاطره می‌اندازد، تصریح کرد: در تعقیب و گریز و برخوردها امکانات نیرو اعم از ماشین تجهیزات و همچنین نفرات آسیب می‌بینند و بعضا در حین تیراندازی هم ممکن است به کسی تیر اصابت کند و بحث دیه پیش بیاید.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: هر کس مدعی است بیاید در جلوی مردم مناظره کنیم، یک بام و دو هوا نمی‌شود، یا همه پای کار باشند یا رها کنیم کار را. اگر نیروی انتظامی برخورد کند که می‌گویند برخوردها موجب نارضایتی می‌شود.

محمدی‌یگانه گفت: برخلاف ادعای برخی‌ها که ریشه قاچاق سوخت را به خارج از استان ربط می‌دهند، باید گفت که 75 درصد از حجم سوخت قاچاقی از هرمزگان در خود استان تامین می‌شود.

انتهای پیام/88007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول