اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران در سی و پنجمین بهار انقلاب/56

مهم‌ترین مولفه مبارزه با استکبار توسعه علمی است

فرماندار بابلسر گفت: مهم‌ترین مولفه مبارزه با استکبار جهانی رشد در مسیر توسعه علمی است.

مهم‌ترین مولفه مبارزه با استکبار توسعه علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سید کریم سجادی ظهر امروز در مراسم آغاز دهه مبارک فجر در این شهرستان افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نظامی که بیشترین حمایت شرق و غرب را داشت در مقابل ملت ایران به گل نشست.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دست همه استعمارگران را کوتاه کرد، ابراز داشت: ایران به دلیل قرار گرفتن در منطقه خاص و استراتژیک از همه جهات برای استعمارگران مهم بود.

فرماندار بابلسر با اشاره به نقش امام خمینی به عنوان نظریه‌پرداز و احیاگر تفکر دینی در عصر حاضر اشاره و  تصریح کرد: به اعتقاد و اعتراف بسیاری از اندیشمندان و شرق‌شناسان امام خمینی (ره) بزرگترین احیاگر تفکر و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به اتفاق مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در دنیا رخ داد، گفت: پیروزی مردم با دست خالی و تکیه بر اصول دینی و رهبری امام خمینی در زمانی اتفاق افتاد که استعمارگران توطئه‌های ایادی و تبلیغ جدایی دین از سیاست را بیان کردند تا بتوانند اسلام را در جامعه کمرنگ‌تر جلوه دهند و می‌گفتند دین فقط در مسجد و خانه‌ها است و قادر به اداره جامعه نیست.

سجادی اذعان داشت: قبل از پیروزی انقلاب جهان دو قطبی بود و تشکیل انقلاب اسلامی توازن قدرت را در دنیا به هم زد و قدرت دیگری به نام اسلام پدید آورد.

فرماندار بابلسر مهم‌ترین مولفه‌های خاص انقلاب اسلامی را الگو قراردادن قیام عاشورای حسینی و عنصر شهادت، ویژگی مشروعیت رهبران انقلاب و اصل ولایت فقیه برشمرد و گفت: اینها همه از مولفه‌هایی بود که به خودی خود افکار مسلمانان به ویژه اندیشمندان جهان اسلام را به خود جلب کرد.

وی خاطر نشان کرد: جنگ هشت ساله، ترور شخصیت‌ها، اختلافات قومی، تشکیل فرقه‌های از جمله تکفیری، وهابیت و غیره را استعمارگران برای تیره و تار کردن چهره اسلام به راه انداختند تا به نام اسلام تبلیغات سوء کنند.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان تکفیری در سوریه اشاره کرد و افزود: بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی ایران رژیم صهیونیستی است و سوریه خط مقدم اسلام است.

این مسئول با بیان اینکه این سلسله تحولاتی که در ایران رخ داد علاوه بر تحولات بنیادین در نظام سیاسی جامعه ایران، حرکات انقلاب را به فراسوی مرزها هم کشاند خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مولفه مبارزه با استکبار جهانی رشد در مسیر توسعه علمی است.

انتهای پیام/86010/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول